سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وجود تحریم های صورت گرفته؛

حوزه ارتوپدی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته است

با وجود تحریم های صورت گرفته از جانب کشورهای غربی، حوزه ارتوپدی در کشورمان به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته و پزشکان این رشته توانسته اند به درستی رسالت ها و ماموریت های خود را انجام دهند.

محمد تکبیری، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در کشورمان منابع عظیمی اعم از منابع انسانی و مادی وجود دارد و در واقع پول و سواد به اندازه کافی وجود دارد.

وی افزود: البته می توان از منابع موجود به ویژه در سیستم بهداشتی و درمانی به گونه ای مناسب تر استفاده کرد.

تکبیری با اشاره به اینکه حوزه ارتوپدی از جمله حوزه های مهم علم پزشکی است که تاکنون تلاش های زیادی در جهت خدمات رسانی هر چه بهتر به بیماران در آن صورت گرفته است، تاکید کرد: پزشکان و متخصصان حوزه ارتوپدی توانسته اند با کشف انواع روش های تشخیصی و درمانی، به شناسایی و درمان مناسب و زودرس بسیاری از آسیب های ارتوپدی و بیماری های مربوطه کمک  کنند و از این طریق کیفیت زندگی بیماران را ارتقا دهند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی حوزه ارتوپدی و پزشکان ارتوپد در کشور، تصریح کرد: با وجود تحریم های صورت گرفته از جانب کشورهای غربی، حوزه ارتوپدی در کشورمان به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته و پزشکان و متخصصان این رشته توانسته اند به درستی رسالت و ماموریت های خود را انجام دهند.

تکبیری با اشاره به لزوم استفاده صحیح از منابع و امکانات موجود در کشور، خاطر نشان کرد: در صورتیکه از منابع موجود به ویژه پول و سواد و دانش افراد متخصص به نحوه مناسبتری استفاده شده و در زمینه های مدیریتی نیز اصلاحاتی صورت بگیرد، در آن صورت می توان به پیشرفت های چشمگیری از جمله در حوزه پزشکی و شاخه های مختلف آن دست یافت./ح
برچسب ها: ارتوپدی ، تحریم ، پزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.