سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازرسان آژانس براساس معیارهای فنی با ایران مذاکره کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آژانس باید در مذاکره با ایران از‌ دیدگاه‌های سیاسی دوری کند، ‌گفت: ما تا كنون بارها اجازه بازديد از تاسيسات خود را به آژانس داده‌ايم كه تمامي این اقدامات در چارچوب مقررات NPT صورت گرفته است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، گفت: مشکل طرح ابهامات و سؤالات بی‌مورد درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از آنجا نشأت می‌گیرد که بر آژانس، دیدگاه سیاسی حاکم است.

وي افزود: متأسفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،‌ مسائل و مباحث هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را از لحاظ حقوقی و فنی بررسی نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  رفتاری سیاسی داشته باشد و اخبار غیر موثق سازمان‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی منبع تصميم‌گيري و گزارش‌هاي آنان درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد، سفرهای بازرسان آژانس به ایران، نتیجه مثبتی به همراه ندارد.

وي با اشاره به سفر اخیر هیأت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، گفت: امیدواریم جمع‌بندی‌های این بازرسان بر اساس معیارهای تخصصی و فنی باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصريح كرد: اميدواريم گزارش نهایی هیأت بازرسی آژانس در بازگشت به وین، مانند بازرسان پیشین تحت تأثیر سازمان‌های سیاسی و جاسوسی غربی، ضد نظام جمهوری اسلامی ایران نباشد.

نقوي حسيني در ادامه با اشاره به اينكه ایران همیشه از گفتگو و مذاکره استقبال کرده و فعالیت های خود را برای آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملا شفاف و روشن کرده است، گفت: هرگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی از ما اسناد و مدارکی در خصوص مکان‌هایی که مورد تردید است خواسته آن اسناد و مدارک در اختیارش قرار گرفته است.

وي در پايان گفت: هرگاه آژانس اجازه بازرسی از تاسيسات هسته‌اي ما را خواسته است ما به آنها اجازه بازرسي داده‌ايم و تمامي این اقدامات در چارچوب مقررات NPT صورت گرفته است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.