سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رئیس اتحادیه فروشندگان تجهیزات دندانپزشکی مشهد:

30 درصد کالاهای بازار پزشکی مشهد وارداتی است

رئیس اتحادیه فروشندگان تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مشهد گفت: 30 درصد کالاهای بازار پزشکی مشهد وارداتی است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی مجمع امور صنفی و توزیعی مشهد ایرج پرویزی افزود: در حال حاضر کارخانه‌­های فعال زیادی در سطح شهر مشهد و استان خراسان‌رضوی به تولید لوازم و تجهیزات پزشکی می‌پردازند که در صورت حمایت­ دولت از این بخش می‌توانیم با وجود متخصصان این حوزه، ظرفیت تولید را به‌طور قابل توجهی افزایش دهیم.

پرویزی در ارتباط با کیفیت کالاهای داخلی عنوان کرد: کیفیت کالاهای تولید داخل قابل توجه بوده و حتی بعضی کالاها از لحاظ کیفیت نسبت به کالاهای وارداتی برتری محسوسی دارند با این وجود برخی از کالاها هستند که تخصص تولید آن در ایران وجود ندارد بنابراین این تجهیزات از طریق واردات تامین می­‌شوند.

وی با اشاره به وارداتی بودن حدود 30 درصد از کالاهای مصرفی موجود در بازار پزشکی اظهار داشت: در حال حاضر چندین کارخانه در سطح استان به تولید لوازم ارتوپدی می­‌پردازند که از لحاظ کیفیت در سطح عالی بوده و برخی از آنها به کشورهای آسیای میانه نیز صادر می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مشهد افزود: در بخش تولید البسه یک‌بار مصرف بیمارستانی نیز تعداد 4 کارخانه در سطح استان فعالیت دارند که علاوه بر تامین نیاز بازار استان، محصولات خود را به سایر استان‌ها نیز ارسال می­‌کنند.

پرویزی در پایان خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مجاز اتحادیه فروشندگان تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مشهد حدود 290 واحد است که به‌طور شایسته­‌ای به همشهریان خدمت­‌رسانی می­‌کنند.


برچسب ها: رئیس ، اتحادیه ، فروشندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.