سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی:

گردشگری سلامت منشا ارزآوری برای کشور است

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری سلامت منشا ارزآوری و درآمدزایی برای کشور است



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، محمد رجایی در آستانه برگزاری سومین کنفراس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، اظهار کرد: گردشگر سلامت در توسعه گردشگری و ارتقا سطح کیفی خدمات بهداشتی درمانی کشور میزبان موثر است و سبب به وجود آمدن رقابت میان کشورهای گردشگر پذیر می شود.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت به معنای سفر بیماران به کشورهای دیگر به منظور دریافت درمان های تخصصی و اعمال جراحی و یا سفر افراد سالم با هدف ارتقای سطح سلامت است که برای کشور مقصد یک صنعت رو به رشد و درآمدزا و همچنین به گونه ای که تعداد گردشگران سلامت در کل دنیا سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

رجایی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری سلامت در کشور سبب ارتقای امکانات فیزیکی و انسانی می شود و نقش مفیدی در ارتقا سطح خدمات پزشکی و توسعه کلی کشور دارد به گونه ای که با مجلس شورای اسلامی و دولت با تصویب لوایحی در راستای تسهیل خدمات پزشکی و درمانی برای بیماران و گردشگران سلامت نیازهای لازمه جامعه را تامین می کند.

نماینده مردم گناباد بیان کرد: ایران در میان کشورهای اسلامی جایگاه ویژه ای داراد و از بهترین امکانات پزشکی درمانی در سطح منطقه برخوردار است و همچنین دارای فرهنگ و تمدن غنی و ظرفیت بالا در راستای جذب گردشگر سلامت است.

وی با اشاره به توسعه طب سنتی در خدمات پزشکی درمانی، عنوان کرد: طب سنتی در میان راه های درمانی و خدمات پزشکی هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است و نمی تواند در جذب گردشگر سلامت در ایران موثر باشد اما می توان در کنار خدمات پزشکی از طب سنتی و ترویج و شناخت آن در این مسیر نیز استفاده کرد.

رجایی با تاکید بر تقویت زیرساخت های گردشگری سلامت در ایران، اظهار کرد: باید از امکانات و پیشرفت های بهتری در این عرصه استفاده کرد تا بتوان به نتایج مطلوبی که دولت پیش بینی کرده است رسید.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نتایجی که می توان از این گونه سمینارها و کنفرانس های علمی و گردشگری انتظار داشت، به اشتراک گذاشتن دانش های علمی و پزشکی و همچنین آشنایی دانشمندان و محققان با فرهنگ و پیشرفت های علمی ایران است.

وی با تاکید بر نقش مهمی که بیمارستان فوق تخصصی رضوی در ارائه خدمات پزشکی درمانی با هزینه بسیار کمتر از کشورهای اروپایی دارد، گفت: هزینه پائینی که ایران در ارائه خدمات پزشکی درمانی نسبت به کشورهای اروپایی عرضه می کند می تواند عامل مهمی در جذب گردشگر و توریست خارجی خصوصا از کشورهای همسایه داشته باشد.

رجایی در خاتمه ادامه داد: هزینه پائین در کنار کیفیت بالای خدمات ارائه شده می تواند هم در جذب گردشگر سلامت و هو در جذب گردشگر و توریست عادی اهمیت داشته باشد.


برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.