سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/دبیر علمی سومين کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی:

تقویت زیرساخت های خدمات درمانی کشور از نتایج جذب گردشگر سلامت است

دبیر علمی سومين کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی تقویت زیرساخت های خدمات درمانی کشور را از نتایج پر اهميت جذب گردشگر سلامت دانست.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، محمد جهانگیری در آستانه سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: گردشگری سلامت از نیازهای اساسی یک جامعه است و باید بتوان به صورت کامل و با ارتقا سطح توانمندی های کشورهای اسلامی در این مسیر گام برداشت.

وی با اشاره به اهداف بلندمدت این کنفرانس بین المللی ادامه داد: بازار گردشگری سلامت فرصت‌های ممتازی برای کشورهای اسلامی فراهم می کند و در دستیابی به سهم عادلانه حرکت به سمت بازار مشترک اسلامی و تقویت همبستگی جهان اسلام اقدام می کند.

جهانگیری بیان کرد: با توجه به فرهنگ و اعتقادات ایران و همچنین موقعیت جغرافیایی برتر نسبت به کشورهای همسایه، می توان با کاهش هزینه های درمانی و بهداشتی و همچنین افزایش خدمات گردشگری در راستای جذب گردشگر سلامت از کشورهای دیگر پیشی بگیرد.

نائب رئیس انجمن خدمات بین المللی سلامت خاطرنشان کرد: خدمات پزشکی و درمانی و همچنین خدمات گردشگری ایران در راستای اعتقادات مذهبی است و کشورهای اسلامی می توانند خدمات بین المللی سلامت را در یک نظام اسلامی تجربه کنند.

وی افزود: سازمان کنفرانس اسلامی در سال های اخیر اقدام به بستر سازی در راستای رسیدگی به رویکرد گردشگری سلامت کشورهای اسلامی داشته است و کشورهایی که ظرفیت لازم را در این زمینه داشته اند را از بالقوه به بالفعل درآورده است.

جهانگیری عنوان کرد: کیفیت خدمات بهداشتی درمانی که در گردشگری سلامت ارائه می شود از اهمیت بسیاری برخوردار است و براساس هزینه های پائینی که ایران در ارائه این خدمات دارد می تواند گردشگران سلامت را از کشورهای اروپایی و خاورمیانه دور به سمت کشورهای اسلامی به ويژه به ایران جذب کند.

دبیر علمی کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با بيان اينكه طراحی بسته های تحفیفی برای گردشگران عمل مهمی در جذب گردشگر سلامت است، اظهار کرد: یکی از نتایج پراهمیت جذب گردشگر سلامت تقویت زیرساخت های خدمات پزشکی درمانی کشور مقصد است که در کنار این ارتقا خدمات، مردم کشور میزبان نیز به دریافت خدمات پزشکی آن اعتماد می کنند.

وی عنوان کرد: هماهنگی انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در راستای طراحی و توزیع بسته های تحقیقی و اختصاصی مسافرتی برای گردشگران که شامل بلیط، هزینه بیمارستان، ویزا واقامت می شود میان کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است و می تواند عامل مهمی در جذب گردشگر سلامت باشد.

گفتني است سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشور هاي اسلامي 28 و 29 آذرماه سال جاري در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد مقدس برگزار مي شود.


برچسب ها: دبیر ، علمی ، سومین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.