سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مورخ آمريکايي:

سياست آمريکا در سوريه، رسوايي واترگيت اوباما/"بيماري ديپلماتيک" علت غيبت کلينتون در نشست مراکش

مورخ آمريکايي سياست آمريکا را در سوريه، رسوايي واتر گيت اوباما توصيف کرد و "بيماري ديپلماتيک" و نه معده درد را علت غيبت هيلاريکلينتون در نشست مراکش دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، دکتر "وبستر گريفين" تارپلي نويسنده و تاريخ نگار آمريکايي در واشنگتن در گفتگو با اين شبکه گفت: واقعيتهاي سوريه تحريف مي شود.براي نمونه، مقامات آمريکايي مي گويند افراد حاضر در گروه موسوم به ائتلاف ملي سوريه نمايندگان واقعي مردم اين کشور هستند حال آنکه اين سخن به هيچ وجه درست نيست. بايد توجه داشت که نظام بشار اسد، رئيس جمهور سوريه از همان ابتداي درگيري ها در سوريه تاکيد داشته است که عناصر تروريست در ميان مخالفان حضور دارند. افرادي که در مقابل بشار اسد قرار گرفته اند عمدتا از جوخه هاي مرگ و تروريستها هستند. جبهه النصره يکي از اين گروهها است که اخيرا حتي وزارت امورخارجه آمريکا اذعان کرده گروهي تروريستي و وابسته به القاعده است. بيست و نه جوخه مرگ در سوريه حضور دارند که جبهه النصره يکي از اين گروهها است. چگونه ممکن است مقامات آمريکايي بگويند عناصر القاعده در اين گروهها حضور دارند و درعين حال ، گروه متشکل از اين گروهها را به رسميت بشناسند و آن را نماينده مشروع مردم سوريه بخوانند؟ اين سياست آمريکا بسيار خطرناک است.
 
تارپلي در ادامه افزود: هيلاري کلينتون  وزير امورخارجه آمريکا از شرکت در نشست اخير مخالفان سوري در مغرب خودداري کرد. علت حضور نيافتن کلينتون در اين نشست، درد معده يا امثال آن نبود بلکه او نوعي بيماري ديپلماتيک داشت به اين معنا که نمي خواست از او در حالي عکس گرفته شود که در کنار عناصر القاعده حضور دارد زيرا کلينتون مي خواهد در آينده براي رسيدن به رياست جمهوري آمريکا تلاش کند. مردم آمريکا مخالف حمايتهاي مالي کشورشان از اين گروههاي تروريستي و القاعده در سوريه هستند. آمريکايي ها طومار بزرگي را براي همين منظور آماده کرده اند و روز به روز بر تعداد کساني افزوده مي شودکه اين طومار را امضاء مي کنند. سياست آمريکا درباره سوريه و تسليم کردن اين کشور به جوخه هاي مرگ القاعده و تروريستها، سياستي جنون آميز است. اين سياست آمريکا را مي توان به منزله رسوايي واتر گيت براي دولت باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، توصيف کرد. روساي جمهور آمريکا در دوره دوم حضور در کاخ سفيد در رسوايي هاي گرفتار مي شوند و حالا گويا زمان رسوايي براي اوباما فرارسيده است.
 
تارپلي گفت: درباره سوريه فقط دو گزينه وجود دارد. گزينه نخست حکومت بشار اسد است و گزينه دوم جوخه هاي مرگ است که در سوريه فعاليت دارند و اينکه تروريستها در اين کشور، قدرت را در دست بگيرند.  

برچسب ها: کلینتون ، اوباما ، سوریه ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.