سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمانشاه /

اماكن تاریخی و گردشگری بابل به پادگان اشغالگران امریكایی تبدیل شده بود

رییس اتاق بازرگانی استان بابل عراق گفت: متاسفانه اشغالگران امریكایی اماكن تاریخی این استان را به پادگان تبدیل كرده بودند كه در نتیجه آسیب های فراوانی متوجه آنها شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'محمد هاشم المعموری' در آیین امضای تفاهم نامه تشكیل اتاق بازرگانی مشترك استان های كرمانشاه و بابل در محل اتاق بازرگانی كرمانشاه، افزود: استان بابل با قدمت سه هزار ساله دارای اماكن تاریخی و توریستی پرشماری است.

وی اظهار كرد: برای بازسازی آثار تاریخی بابل نیازمند استفاده از تجربیات و كمك ایرانی ها بخصوص دست اندركاران گردشگری و میراث فرهنگی استان باستانی كرمانشاه هستیم. در این راستا هیات گردشگری را به كرمانشاه اعزام خواهیم كرد و در مقابل انتظار داریم تا هیات های گردشگری و میراث فرهنگی استان كرمانشاه نیز برای بررسی خسارات وارده به آثار باستانی و راهكارهای ترمیم و مرمت آنها به استان بابل سفر كنند.

المعموری، همچنین از پیشرو بودن استان بابل در حوزه های صنعتی و كشاورزی در سال های گذشته در عراق سخن گفت و با توجه به تخریب عمده این زیرساختها در زمان اشغال این كشور توسط نیروهای ائتلاف، خواستار مشاركت ایرانیان در بازسازی این حوزه ها شد.

وی افزود: پیشتر در استان بابل افزون بر یك هزار و 250 واحد صنعتی فعال بخصوص در شهر اسكندریه وجود داشت و در كشاورزی هم یكی از استان های مستعد در زمینه تولید محصولاتی چون ذرت و خرما است اما در این زمینه ها باید زیرساخت ها را نوسازی و بازسازی نماییم كه تجربیات ارزشمند دوستان ایرانی بخصوص كرمانشاه می تواند كمك بزرگی به ما تلقی شود.

رییس اتاق بازرگانی استان بابل گفت: اكنون حدود 90 درصد از صنایع این استان راكد و غیرفعال است و در امور كشاورزی هم عمده مایحتاج خود را از طریق واردات محصولات بخش كشاورزی تامین می كنیم ضمن اینكه در زمینه ماشینی كردن كشاورزی و تامین ماشین آلات مدرن نیز مشكلات زیادی داریم لذا با توجه به توانمندی های ایران و بخصوص كرمانشاه كه قطب كشاورزی غرب كشور محسوب می شود، خواستار مشاركت در توسعه زیرساخت های صنعتی و كشاورزی هسیم.

وی، همچنین از انعقاد قرارداد دولت مركزی عراق با سه شركت بازرسی، كنترل كیفیت و استاندارد برای استقرار در مرزهای این كشور خبر داد و افزود: از دوستان ایرانی می خواهم كه نسبت به رعایت كنترل كیفیت كالاهای خود برای صادرات به عراق حساس باشند زیرا كالای بی كیفیت باعث می شود كه بازار عراق را از دست بدهند كه این مساله برخلاف میل باطنی ما می باشد.

المعموری، همچنین به وجهه دینی استان بابل اشاره كرد و گفت: در این استان مقام ابراهیم (ع)، مقبره حضرت ایوب (ع)، مقبره حضرت ابوبكر از فرزندان حضرت علی (ع) و امامزاده قاسم كه برادر امام هشتم می باشد، وجود دارد.

در پایان این نشست، تفاهم نامه ای مبنی بر تشكیل اتاق بازرگانی مشترك میان استان های بابل و كرمانشاه به امضای روسای اتاق های بازرگانی دو طرف رسید و قرار شد تعامل گسترده تری در حوزه های اقتصادی و تجاری میان دو استان برقرار شود/س
برچسب ها: کرمانشاه ، بازرگانی ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.