سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کمبود اعتبارات بخش پژوهش دانشگاه ها

با اینکه برای دانشگاه های برتر ازجمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعتبارات ویژه ای اختصاص یافته اما این اعتبارات باز هم پاسخ گوی نیاز حوزه پژوهش نیست .

دکتر شیرانی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان با بیان این مطلب گفت : تحقیقات و پژوهش های حوزه سلامت به ارتقاء سلامت مردم منجر می شود پس نوعی افزایش ثروت است و اهمیت بیشتر دارد .

به گفته دکتر شیرانی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از این پس ارزشیابی های پژوهشگران حوزه سلامت در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به صورت روی خط انجام می شود .

دکتر نادر پسته چیان جانشین معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با تأکید بر اینکه اصفهان بیشترین امتیاز رشد و بهره وری را در میان دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده است گفت : محققان و پژوهشگران اصفهانی در جایگاه و رتبه سوم حوزه پژوهش کشور ایستاده اند .

دکتر رویا کلیشادی پژوهشگر و محقق برتر کشور نیز کمبود بوجه های حوزه پژوهش را مهمترین مشکل در زمینه تحقیقات عنوان کرد و افزود : اگر عشق و علاقه به پژوهش وجود داشته باشد این مشکل را نیز می توانیم پشت سر گذاریم .

مجتبی اکبری دیگر پژوهشگر برتر نیز شکل نگرفتن تیم های پژوهشی آشنا به بخش های مختلف تحقیقات و پژوهش را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و افزود : به طرح های کاربردی در کشورمان اعتبارات بسیار کم اختصاص می یابد ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.