سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

برنامه ریزی فرهنگی تبلیغی در حرم، مستلزم شناخت زائر است

مدیر دفتر پژوهش و برنامه ریزی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با تاکید بر اهمیت نقش پژوهش در امور فرهنگی و دینی گفت: برنامه ریزی فرهنگی تبلیغی در حرم، مستلزم شناخت زائر از طریق شیوه های پژوهشی و تحقیقی مناسب است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره¬ای، جوانان و پژوهش¬های اجتماعی آستان قدس رضوی محمد مهدی ابراهیمی همزمان با هفته پژوهش اظهار داشت: ارائه خدمت رساني مطلوب به زائرين و فراهم کردن امكانات و شرايط لازم براي زيارت مستلزم مطالعه و پژوهش درباره نياز زائران و یافتن راهكارهاي مناسب جهت تأمين و خدمت رساني مطلوب به آنها است.

وی ادامه داد: در همین راستا معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي به عنوان مأمور نشر و ترويج فرهنگ ديني و سيره امام رضا(ع) نيازمند مطالعه و پژوهش در راستاي انجام این مأموريت ها می باشد.

مدیر دفتر پژوهش و برنامه ریزی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در سال‌های اخیر معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی با انجام پژوهش‌هایی در این زمینه‌ها و با بهره گیری از نتایج آن، فعالیت‌های ارتقایی و اقدامات اصلاحی در انجام فعالیت‌های فرهنگی- تبلیغی در حرم مطهر را در دستور کار قرارداده است.

وی در ارتباط با میزان استفاده از نتایج پژوهشی در معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: نيازسنجي از نيازهاي فرهنگي آموزشي زائرين غيرايراني به تفكيك، اثربخشي فعاليت هاي فرهنگي، ارزيابي فعاليت هاي اطلاع رساني برنامه هاي تبليغي در حرم و ارائه شيوه هاي مطلوب اطلاع رساني به زائرين، مقايسه تطبيقي بين سبك آموزش قرآن در حرم مطهر با 3 مجموعه قرآني كشوري و طرح پژوهشي تحليل محتوايي با هدف شناخت نيازهاي معرفتي زائرين از جمله اقدامات پژوهشی پژوهش در مسير انجام فعاليت هاي فرهنگي و ارتقاء آنها قرار گرفته است.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین انجام پژوهش هايي در شاخه هاي نيازسنجي، اثربخشي، آسيب شناسي، كشف شيوه ها و قالب هاي جديد تبليغي، رصد فعاليت هاي فرهنگي- تبليغي در كشور و افكارسنجي از فعاليت هاي در دست اقدام اين حوزه است.

وی با اشاره به مهمترین طرح های پژوهشی سال جاری اظهار داشت: طرح هاي پژوهشي شامل شناسايي نيازهاي فرهنگي زائران ايراني حرم مطهر از جمله نيازهاي ديني، تبليغي و آموزشي در راستاي شرح وظائف معاونت تبليغات و تدوين منظومه محتوايي، قالب هاي اجرائي و هندسه مفهومي برنامه هاي معاونت تبليغات آستان قدس رضوي از جمله اهم برنامه های پژوهشی این معاونت محسوب می شود.

مدیر دفتر پژوهش و برنامه ریزی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: انجام این پژوهش ها که در حال حاضر در دست اقدام است، با توجه به توانایی واحد پژوهش موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی به این واحد واگذار شده است.

ابراهیمی همچنین در ارتباط با محور فعالیت های پژوهشی دفتر پژوهش و برنامه ریزی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در سال آينده گفت: چهار محور اساسي در فعاليت¬هاي واحد پژوهش همچون راه¬اندازي و به روزرساني بانك جامع اطلاعاتي پژوهش، برگزاري سلسله ¬نشست¬ها و سمينارهاي پژوهشي، مديريت فرايند پژوهش وحضور فعال در عرصه¬هاي علمي- پژوهشی تعریف و برنامه ریزی شده است.

یادآور می شود 19 لغایت 25 آذرماه با هدف نهادینه شدن امر پژوهش و ارج نهادن به پژوهشگران و معرفی پژوهش های انجام شده هفته پژوهش و فناوری نام گذاری شده است.

برچسب ها: مدیر ، دفتر ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.