سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

ستاد امداد‌رسانی به عشایر تشکیل شود

مشاور استاندار فارس در امور عشایر گفت: باید ستاد امداد‌رسانی عشایری برای مدیریت حوادث غیرمترقبه و کاهش آسیب‌های وارده به این قشر از جامعه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس امین‌الله قربانی کشکولی اظهار داشت: در روزهای اخیر به منظور راهداری و بازگشایی راه‌ها تیم‌هایی از طریق اداره کل راه و شهرسازی فارس، هلال احمر و ستاد بحران استان پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: ضروری است که مسئولان امر همان‌طور که برای جامعه شهری در زمان بارندگی امکانات تردد و باز شدن مسیرها را فراهم می‌کنند، مشکلات جامعه عشایری را نیز به گونه ویژه‌ای در نظر بگیرند.
مشاور استاندار فارس افزود: بخش عمده‌ای از جامعه عشایری فارس در مناطق قشلاقی به صورت پراکنده زندگی می‌کنند و از طریق جاده‌های دسترسی به محل سکونت خود تردد و علوفه دام را انتقال می‌دهند.
قربانی تصریح کرد: این جاده‌های دسترسی خاکی و بسیار آسیب‌پذیر هستند و در بارندگی‌های پیشین آسیب دیده‌اند.
وی اضافه کرد: برخی از جاده‌های دسترسی عشایر نیز به طور کامل تخریب شده و عبور مرور وسایل نقلیه، آب‌رسانی و تامین خوراک دام و ملزومات زندگی عشایر به شدت با مشکل مواجه شده است.
قربانی خاطرنشان کرد: در گذشته جهاد سازندگی متولی این‌گونه مسائل بود اما در حال حاضر راه‌های دسترسی جامعه عشایری در مناطق ییلاقی و قشلاقی متولی ندارد.
وی گفت: عشایر نسبت به خشکسالی، سیلاب و سایر حوادث طبیعی غیرمترقبه آسیب‌پذیرتر از شهرنشین‌ها هستند چرا که با طبیعت زندگی می‌کنند و مانند شهرنشین‌ها از ساختمان‌های مقاوم و معابر مستحکم برخوردار نیستند.
به گفته مشاور امور عشایری استاندار فارس، گزارش‌های مختلفی در مورد مشکلات جامعه عشایری در بارندگی‌های اخیر دریافت شده و لازم است که مسئولان امر برای رفع مشکل تدابیر فوری بیاندیشند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اگر یک خانوار عشایری بیمار بدحالی داشته باشد هیچ راهی برای رساندن وی به مراکز درمانی وجود ندارد.
قربانی تصریح کرد: ستاد بحران و ستاد راهداری فارس باید حل مشکلات جامعه عشایری را در زمان بارندگی و حوادثی از این دست در اولویت قرار دهند./س

برچسب ها: امداد رسانی ، ستاد ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.