سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ماهیانه 3 میلیون بار جستجوی واژه استخدام در ایران ثبت می شود

عضو انجمن علمی تجارت الکترونیک ایران گفت: ماهیانه 3 میلیون بار جستجوی واژه استخدام در ایران ثبت می شود



نوید کمالی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: با توجه به نقش فناوری اطلاعات در تولید علم و افزایش بهره وری و توسعه صنایع کوچک امروزه براساس پیش‌بینی‌ها مراکز معتبر علمی جهان در سال 2020 دانش بشر هر 70 روز یکبار ارتقاء پیدا خواهد کرد و بر این اساس می توان نقش و اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به حدی دانست که تصور آینده بدون در نظر گرفتن نقش آن مقدور نباشد .

وی ادامه داد: نخستین کارگاه آموزشی ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان با بهره گیری از فناوری اطلاعات برگزار می گردد.

این محقق و پژوهشگر عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطاتتصریح کرد:

فناوری اطلاعات و ابزارهای مبتنی بر آن از جمله اینترنت با ایجاد یک شبکه دانش (Knowledge Network) توانسته است با ارائه محتواهای علمی و انتقال تجربیات پژوهشگران فرایند خلاقیت و نوآوری را در جوانان و نوجوانان تقویت کند .

وی ادمه داد: با توجه به آمارهای مراکز سنجش از راه دور بین المللی ماهیانه در ایران بیش از 3 میلیون جستجوی برای واژه های استخدام و کاریابی صورت می گیرد که این حاکی از آمار بالای متقاضیان اشتغال در کشور است .

کمالی بیان کرد: این کارگاه آموزشی که برای نخستین بار در کشور با این عنوان برگزار می گردد در تلاش است تا به دانشجویان آموزش های لازم جهت بهره گیری از ابزارهای فناوری اطلاعات در ایجاد و مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط را ارائه دهد .

وی ابراز داشت: گرچه در دولت نهم و دهم شاهد رشد چشمگیر حوزه فناوری اطلاعات در کشور بودیم اما بر اساس آمارهای موجود سرانه کشور ما در این حوزه از میانگین کشورهای توسعه یافته و کشورهای منطقه در حوزه سرمایه گذاری این بخش بسیار کمتر است و دولت خدمتگزار انشاءالله برنامه هایی اتخاذ کند که توسعه بهره وری و سرمایه گذاری را در این بخش را مانند سایر بخشها شاهد باشیم.

کمالی خاطر نشان کرد:خوشبختانه در پایان سال جاری شاهد ارائه خبرهایی خوش در حوزه توسعه فناوری اطلاعات کشور خواهیم بود/س  


برچسب ها: عضو ، انجمن ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.