سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/دبیر علمی کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی:

هر گردشگر سلامت 3 برابر گردشگر عادی درآمدزایی ایجاد می کند

دبیر علمی کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت : هر گردشگر سلامت 3برابر گردشگر عادی برای کشور درآمد زایی ایجاد می کند.


محمد جهانگیری در آستانه سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: ایران در گردشگری سلامت کشورهای اسلامی به سبب سطح بالای علمی و پزشکی و همچنین ظرفیت بالایی که دارد هر ساله کنفرانس های علمی و پزشکی بسیاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد را برگزار می نماید.

وی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی کنفرانس گردشگری سلامت آشنایی کشورهای اسلامی با خدمات الکترونیکی پزشکی ایران است و راه اندازی سیستم جدید برای پاسخگویی به بیماران از طریق فضای مجازی است که در صورت امکان، مشکل آنها قبل از ورود به کشور میزبان با پزشکی که خود بیمار آن را انتخاب کرده در میان گذاشته شود و تا حد امکان رفع شود.

جهانگیری بیان کرد: زمانی که بیمار قبل از ورود به کشور میزبان مشکل خود را با پزشک درمیان بگذارد از بسیاری هزینه های گردشگری کاسته می شود.

دبیر علمی کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: باید به گردشگری سلامت در ایران به چشم زمینه ای برای ورود ارز و درآمد به کشور نگاه کرد و زمینه های لازم را در این حوزه به کار گرفت تا بهترین خدمات را به گردشگران سلامت که از کشورهای دیگر سفر می کنند ارائه دهیم.

نائب رئیس انجمن خدمات بین المللی سلامت ادامه داد: باید به گردشگری به عنوان صنعت اول که مولد اشتغال است نگریست چراکه در جهان 240 میلیون شغل به طور مستقیم در ارتباط با این زمینه ایجاد شده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه هر گردشگر سلامت 3برابر گردشگر عادی برای کشور درآمد زایی می کند، افزود: ارتقای سطح کیفیت خدمات پزشکی و همچنین خدمات تفریحی گردشگری برای مسافران می تواند عامل مهمی در بالا بردن سطح تقاضای گردشگران سلامت در ایران شود.

وی خدماتی که بیمارستان فوق تخصصی رضوی به گردشگران ارائه می دهد را در سطح بالایی ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با بهره گیری از کادر مجرب و ارائه خدمات بهتر به گردشگران سلامت می توان درصد قابل توجهی از بیماران گردشگران خارجی را وارد کشور کرد.

دبیر علمی کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: امیدواریم این سمینارها که به همت آستان قدس رضوی و بیمارستان فوق تخصصی رضوی صورت گرفته به صورت سالانه ادامه داشته باشد و به صنعت گردشگری و پزشکی کشور کمک شایانی کند/س 


برچسب ها: دبیر ، علمی ، کنفرانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.