سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

هر گردشگر یک شغل در کشور ایجاد می کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به اینکه برای اشتغال زایی هر نفر در کشور به 50میلیون تومان نیاز است، با ورود هر گردشگر به کشور نزدیک به یک نفر شغل در کشور ایجاد می شود؛ در نتیجه گردشگری سلامت سبب اشتغالزایی می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصي رضوی، محمدحسین قربانی در ارتباط با برگزاری سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: ایران اسلامی با برگزاری کنفرانس و همایش در حوزه سلامت در کشورهای اسلامی می تواند علاوه بر انتقال اندیشه ها سبب ارتقای جایگاه سلامت این کشورها شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به هزینه زیاد درمان در کشورهای حوزه خلیج فارس، مردم آنها با مشکلات درمانی مواجهه هستند و امکانات خوب پزشکی در ایران اسلامی با هزینه کمتر می تواند سبب جذب آنها شود.

قربانی خاطرنشان کرد: همکاری سفرا و رایزنی فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب در کشورهای اطراف در قالب جذب گردشگر سلامت موثر است ضمن اینکه تفکر اسلامی کشور و نزدیکی عقاید نیز سبب جذب گردشگر سلامت از کشورهای اسلامی می شود.

وی در ارتباط با درآمدزایی گردشگری در کشور تاکید کرد: با توجه به این موضوع که هزینه اشتغال در کشور برای هر یک نفر 50میلیون تومان است و هر گردشگر نزدیک به یک نفر اشتغال در کشور ایجاد می کند؛ در نتیجه گردشگر سلامت سبب اشتغالزایی در کشور می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: درآمدزایی گردشگران در کشور بهتر از حوزه نفتی است و در حال حاضر کشورهای خلیج فارس که از منابع خدادای کمتری برخوردارند بیشتر اقتصاد آنها از این بخش تامین می شود.

قربانی با اشاره به نقش بخش خصوصی در این راستا اظهار کرد: جذب گردشگری صددرصد در بخش خصوصی انجام می شود که با آماده سازی زیرساخت ها و بسترها و امکانات سیاحتی و درمانی و اقامتی می توانیم ورود گردشگران بیشتری را به کشور خود تسهیل کنیم.

وی یادآور شد: وجود بیمارستان های خصوصی در کشور که از نظر تجهیزات پزشکی و متخصصان در سطح بالایی قرار دارند و کاردان ها و رایزن های فرهنگی ما در کشورهای خارجی با معرفی امکانات پزشکی کشورمی توانند در بهبود جذب گردشگران سلامت کمک کنند.

گفتني است سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشور هاي اسلامي 28 و 29 آذرماه سال جاري در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد مقدس برگزار مي شود/س 

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.