سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

80 درصد استان های كشور سند پیشگیری از اعتیاد را تهیه كردند

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: 80 درصد استان های كشور، سند جامع پیشگیری اعتیاد با برش استانی را تهیه و به ستاد ارایه کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

بابك دین پرست، در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری افزود: این سند با چشم اندازی پنج ساله برای استان ها تدوین شده و استان چهارمحال و بختیاری، از استان هایی است كه هنوز این سند را تدوین نكرده است.

وی گفت: این سند، دو هدف اصلی كاهش بروز اعتیاد در كشور و مبارزه و درمان اعتیار را دنبال می كند تا در استان های مختلف شاهد افزایش گرایش به سمت مواد مخدر محرك و مفامتین رخ ندهد.

دین پرست اظهار داشت: هم اكنون 90 درصد تریاك جهان در افغانستان تولید می شود كه در همسایگی ایران قرار دارد و بخشی از مواد مخدر تولیدی این كشور در داخل ایران توزیع و یا از طریق خاك ایران به دیگر مناطق جهان قاچاق می شود.

وی افزود: هم اكنون ستاد مبارزه با مواد مخدر درحوزه فرهنگی و پیشگیری به عنوان حلقه اول مقابله با پدیده اعتیاد قرار دارد و مبارزه، درمان و حمایت های اجتماعی حلقه آخر مقابله با مواد مخدر است.

دین پرست، شناسایی نقاط پر خطر و آسیب پذیر استان چهارمحال و بختیاری، با هدف راه اندازی مراكز نگهداری معتادان در این نقاط را خواستار شد و گفت: به این مراكز علاوه بر ارائه متادون رایگان، در زمینه تامین اعتبارات از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر كمك خواهد شد.

وی، استان چهارمحال و بختیاری را در ارتباط با پدیده اعتیاد از استان های پاك كشور دانست.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، برای بررسی برنامه های مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری به شهركرد سفر كرده است./س

برچسب ها: سند ، پیشگیری ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.