سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

حذف کامل کنکور نیاز به تمهیدات ویژه‌ای دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی صندلی‌ در دانشگاه‌ها خالی مانده است، گفت: برداشته شدن آزمون ورود به دانشگاه‌ در برخی رشته‌ها می‌تواند اثر بخش واقع شود، ولی نیاز است برای حذف کامل کنکور تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، قاسم جعفری در مورد دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: علاوه بر تبادل اخبار بین اعضای کمیسیون، کنکور و مباحث آن در جلسه این هفته کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طورحتم برگزاری کنکور برای همه رشته‌های دانشگاهی، لازم نیست و به نظر می‌رسد حذف کنکور برای برخی رشته‌ها می‌تواند اثر بخش واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه وجود عدالت آموزشی در برگزاری کنکور از دغدغه‌های اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به شمار می‌رود، افزود: بدیهی است که برگزاری آزمون برای برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها ضرورت ندارد چراکه در حال حاضر تعدادی از صندلی‌های دانشگاه خالی مانده که حذف کنکور در برخی رشته‌ها می‌تواند راهکاری برای این مهم باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: عدالت آموزشی در کنکور باید به گونه‌ای لحاظ شود تا در حق هیچ دانشجویی اجحاف نشود و بدون‌شک حذف کامل کنکور نیاز به تمهیدات ویژه‌ای دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.