سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرویدن به اسلام در انگلیس گوی سبقت را از همه ادیان ربود

آخرین آمارها حکایت از رشد سریع گرویدن مردم انگلیس به کاملترین دین الهی دارد و اسلام سريع‌ ترين دين در حال رشد در این کشور است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، همین چند وقت پیش بود که خبرنگار یکی از رسانه های فارسی زبان در اروپا، با وحشت از رشد اسلام در انگلیس سخن گفته بود و اکنون جدیدترین سرشماری ها نشان می دهد كه 33.2 ميليون نفر از مردم بريتانيا مسيحی هستند كه نسبت به سال 2001، 4 ميليون نفر از تعداد مسيحيان كم شده است اما اسلام رشدی قبل توجه دارد.

بر اساس این بررسی ها، جمعيت انگليس و ولز 56.1 ميليون نفر است كه نسبت به سال 2001 هفت درصد افزايش داشته است؛ 55 درصد از رشد جمعيت انگليس و ولز، حاصل مهاجرت است.

اين سرشماری همچنين نشان داد، جمعيت مسلمانان از 3 درصد به 4.8 درصد افزايش يافته و به اين ترتيب اسلام، سريع‌ ترين دين در حال رشد در بريتانيا است. مطابق آمار سال 2001 تعداد مسلمانان بريتانيا حدود 2.5 ميليون نفر بوده است.

با توجه به روند رشد دین اسلام در این کشور، کارشناسان پیش بینی می کنند این آمار هر ساله، رشد قابل توجهی داشته باشد.

سومين دين پرطرفدار در بريتانيا هندوئيسم است كه 1.5 درصد جمعيت اين كشور را تشكيل می ‌دهند. پس از آن سيك‌ ها با 0.8 درصد و يهوديان با 0.5 درصد جمعيت قرار دارند.

اين سرشماری همچنين از افزايش تعداد افراد بی ‌دين خبر داد كه درصد قابل توجهی از جمعيت بريتانيا (25.1) را به خود اختصاص داده‌اند و نسبت‌ به دهه ‌های اخير رشد زيادی داشته اند.

برچسب ها: رشد ، اسلام ، انگلیس ، سریع ، باشگاه ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۱
این نشان از باهوشی مردمشان هست