سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ردپای مشکوک برخی دولتهای اروپایی در تسلیح ارتش میانمار

اتحاديه اروپا از سال 1996 تاكنون تحريم تسليحاتي عليه ميانمار وضع كرده است و زمان ساخت این سلاح ها مربوط به بعد از زمان تحریم تسلیحاتی است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه بسیاری از کشورها تلاش کردند با محکوم کردن کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار، خود را از شرمساری کمک به دولت این کشور برهانند اما برخی شواهد، گویای شراکت آنها در این جنایت بزرگ است.

عكس هاي گرفته شده توسط يك خبرنگار مستقل در ميانمار كه اين هفته در رسانه هاي سوئد منتشر شد مهمات و سلاح هايی را نشان مي دهد كه سربازان دولتي ميانمار از آنها استفاده می کنند و شماره سريال درج شده بر روي سلاح ها در يكي از عكس هاي گرفته شده به طور كامل مشهود است.

این موضوع در حالی رخ می دهد که اتحاديه اروپا از سال 1996 تاكنون تحريم تسليحاتي عليه ميانمار وضع كرده است و زمان ساخت این سلاح ها مربوط به بعد از زمان تحریم تسلیحاتی است.

گروه دفاعي سوئد (ساب) كه اين سلاح ها را توليد مي كند اعلام كرده است چنين سلاح هايي را به ميانمار نفروخته و ارتش ميانمار اين سلاح ها را از كشوري ديگر خريداري كرده است اما سازمان كنترل صادرات سوئد با توجه به این رسوایی اعلام کرده است که درباره چگونگي انتقال سلاح هاي ساخت سوئد براي سربازان ميانماري كه نقض تحريم هاي اتحاديه اروپا به شمار مي آيد تحقيق مي كند.

بر اساس اعلام آژانس كنترل صادرات و منع تكثير در سوئد، این اتفاق غيرمعمول است كه سلاح هاي سوئد به دست كشوري ثالث افتاده باشد و با توجه به تصاویر منتشر شده، باید موضوع به دقت بررسی شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.