سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد؛

لزوم تغییر الگوی حمل و نقل در کشور

فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم تغییر الگوی حمل و نقل در کشور تأکید کرد.

اسماعیل احمدی ‏مقدم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این تغییر می ‏تواند شامل اتکای بیشتر به حمل و نقل عمومی باشد.

 

وی ادامه داد: زیرساخت ‏‌های راه‏ های کشور به‏ ویژه راه ‏آهن باید به شدت توسعه پیدا کند و البته این امر در حال توسعه است که در همین زمینه مسئولان امر زحمت بسیاری می ‏کشند؛ ولی تکمیل این زیرساخت ‏ها به سرمایه‏ گذاری و افق زمانی 10 تا 20 ساله نیازمند است.

 

احمدی ‏مقدم بیان کرد: یک نهاد به تنهایی نمی‏ تواند در زمینه کاهش تلفات رانندگی مؤثر باشد، بلکه این مهم نیازمند وجود طرحی جامع، تقسیم نقش‏ ها و حرکتی منسجم است.

 

فرمانده نیروی انتظامی افزود: زیرساخت ‌های‏ راه‏ های کشور به‏ ویژه راه‏ آهن باید به شدت توسعه پیدا کند ولی تکمیل این زیرساخت‏ ها به سرمایه‏ گذاری و افق زمانی 20 ساله نیازمند است.

 

وی ادامه داد: گام‏ های بسیاری برداشته شده و همه ساله رقم تلفات ناشی از حوادث جاده‏ ای رو به کاهش است.

 

احمدی ‏مقدم اضافه کرد: با وجود تلاش ‏های انجام شده در این زمینه و کاهش تلفات ناشی از آن، اما همچنان مشاهده می‏ شود که ارقام سوانح رانندگی همچنان اعداد بزرگی است.

 

فرمانده نیروی انتظامی افزود: با مسئله ‏ای که با کاهش شش درصدی کشته‏ شدگان حوادث رانندگی در حال پیش‏ روی است، پیش‏ بینی می‏ شود امسال این آمار به حدود 19 هزار جان ‏باخته برسد.

 

وی ادامه داد: این هم عدد بزرگی است؛ شاید در دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس سالانه همین تعداد شهید داشتیم.

 

احمدی ‏مقدم اضافه کرد: در گذشته و در حوزه امداد و نجات از هر سه مصدوم، دو نفر جان خود را از دست می‏ دادند؛ اما امروز این آمار به یک نفر از هر سه نفر رسیده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در هفت سال اخیر یعنی بازه زمانی بین سال ‏های 84 تا 91 آمار کشته‏ شدگان به یک سوم تنزل پیدا کرده است./س


برچسب ها: الگو ، حمل و نقل ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.