سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادگاه لاهه حکم خود را عليه جنايتکار سابق صرب صادر مي کند

قضات دادگاه بين المللي کيفري لاهه به زودي حکم خود را در خصوص اتهامات رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي صرب ها در زمان جنگ بالکان صادر مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي ؛ دادستان دادگاه لاهه ، استرايف کوتاليمر رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي صرب ها در زمان جنگ بوسني را به دست داشتن در اعمال جنايت هاي فجيع در اين جنگ متهم کرده است.

دادستان لاهه وي را متهم کرده است که در زمان جنگ بوسني به فرماندهان ارشد صرب که مستقيما به راتکو ملاديچ گزارش مي کردند ،کمک مي کرده است.

اتهامات وي عمدتا به جنايت قتل عام در سربرنيتسا مربوط مي شود که در ان هفت هزار مسلمان کشته شدند. وي همچنين با اتهام صدور دستور براي کشتن صدها زنداني محبوس در زنداني در شرق بوسني مواجه است . اين فرمانده سابق صرب در جلسه هاي محاکمه در دادگاه لاهه از خود دفاع کرد و قضات به او درخصوص رفتار نامناسبش که موجب مختل شدن روند رسيدگي به اتهاماتش مي شد ، هشدار دادند.

 رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي صرب ها در سال 2007 ميلادي براي محاکمه با دادگاه لاهه منتقل شده بود اما در خصوص وضع جسماني اش نگراني هايي وجود داشت.اگر وي بر اساس اتهامات وارده محکوم شود ، مي تواند درخواست تجديد نظر کند.

برچسب ها: لاهه ، دادگاه ، صرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.