سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی باختهای مکرر تیم ملی بانوان در مسابقات آسیایی اندونزی

هند بالیستها تجربه کافی در میادین بین المللی را ندارند/مربی خارجی در طولانی مدت جواب می دهد

کارشناس هند بال گفت: بی تجربگی باعث شده است تا در مسابقات امسال نتیجه نگیریم.

محمد یوسفیان اهری کارشناس هند بال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ افزود: متاسفانه 4 بازی اخیر در رقابتهای قهرمانی آسیا بانوان را واگذار کردیم و ناکامیهای پی در پی گریبانگیر تیم ملی شده است بانوان کشورمان هنوز بی تجربه هستند و تجربه حضور مستمر در میادین بین المللی را ندارند.

وی تصریح کرد: اختلاف گلهایی که در دیدارهای اخیر مقابل حریفان داشتیم نشانی از فاصله هند بال بانوان ایران با آسیا دارد.

یوسفیان اهری در ادامه گفت: در دیدار امروز مقابل چین هم نه اینکه آنها قدرت آسیا هستند بلکه بهتر از ما کار کردند و 29 بر 25 بانوان ایران را بردند.

وی اشاره کرد: با باخت امروز مقابل تایوان باید برای عنوانهای نهم تا دوازدهمی بجنگیم و باز نتوانستم مقام خوبی در این مسابقات کسب کنیم.

وی گفت: متاسفانه در قرعه کشی که مدتی پیش در قطر برگزار شد با بد شانسی در گروه مرگ قرار گرفتیم و اگر در گروه معتدل گری بودیم هم اکنون در جایگاه بهتری بودیم.

یوسفیان اهری عنوان کرد: کره جنوبی شمالی و چین و ژاپن از قدرتهای آسیا هستند و فاصله زیادی با ما دارند و در جهان نیز شناخته شده هستند.

وی گفت:این تیم ما به دلیل نداشتن مسائل شرعی و حجاب اسلامی بیشتر در میادین بین المللی حضور داشتند و تجربه کافی نیز دارند الیته کنفدارسیون هند بال اسیا مشکل حجاب را حل کرده است و کشورهای اسلامی نیز به راحتی می توانند در این مسابقات به حفظ شئونات اسلامی شرکت کنند.

یوسفیان اهری یادآور شد: هند بالیستهای بانوان کشور با حضور سانیا پانیچ پیشرفتهای خوبی داشته اند با حضوری که در اردو ها داشتیم آنها تکنیکها و تاکتیکهای هند بال را از الفبا شروع کرده اند.

وی اضافه کرد: تاکنون عملکرد این مربی صرب خوب بوده است و برنامه هایش رضایت بخش بوده است و امیدوارم فدراسیون بتواند وی را نگه دارد و از او در تیمهای پایه نیز استفاده کند.

یوسفیان اهری گفت: اگر در این رقابتها قهرمان آسیا نتیجه مطلوب را نگرفتیم نباید به مربی خرده بگیریم چرا که ما یک سال نمی شود کاری کرد و نباید توقعی هم از تیم ملی داشت مربی خارجی حد اقل باید 3- 4 سال در کشورمان بماند و برنامه های خودرا  ارئه دهد و دراین صورت امیدمان باید به آینده باشد و اینکه در سالهای آینده عنوان بهتری در آسیا و جهان کسب کنیم.

وی اظهار داشت: مسابقات قهرمانی هند بال بانوان آسیا هر دوسال در این قاره کهن برگزار می شود و بانوان کشورمان نیز تاکنون 2 بار به این رقابتها اعزام شده اند و سابقه طولانی در این زمینه ندارند.

یوسفیان اهری گفت: بانوان ایران هنوز اول راه هستند و در صورتی که مربی خارجی سانیا پانیچ را برای مدت طولانی نگه داریم و یا یک مربی بهتر از او بیاوریم بعد از مدتی می توانیم خود را به تیم های برتر برسانیم ما پتانسیل لازم را داریم.

وی تاکید کرد: در سال جاری اتفاق خوبی که در هند بال بانوان افتاد این بود که برای نخستین بار در اردوی برون مرزی در صربستان انجام دادیم و مربی کار بلد و توانایی را به تیم ملی آوردیم و اینکه اردو ما در زمان معین و مناسب برگزار شد و نوید این موضوع را می دهد که فدراسیون در تلاش است که این ورزش بانوان را گسترش دهد و آنرا به پیشرفت برساند.

یوسفیان در پایان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم در هند بال رو به جلو حرکت کنیم باید به پایه ها بیشتر اهمیت دهیم و استعداد یابی کنیم و از آنها حمایت و سرمایه گذاری نماییم./آق

برچسب ها: کارشناس ، مسابقات ، امسال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.