سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصادفات مهمترین عامل ایجادنورو تروما در کودکان

مهمترین عامل ایجاد نوروتروما در کودکان تصادفات است ،این درحالی است كه اکثر کودکان ما آگاهی کامل از مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت مسائل مرتبط با ریسک تصادفات راندارند.

حسام الدین سعیدیان متخصص طب اورژانس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  آسیب های مغز و نخاع از جمله مهمترین حوادث منجر به مرگ در کودکان است. در نتیجه برای کاهش مرگ و میر بر اثر نوروتروما در کودکان باید به علل شایع آن پی برد و به فکر چاره برای کاهش وقوع انها و پیشگیری باشیم.
 
وی گفت: مهمترین عامل ایجاد نوروتر و ما در کودکان تصادفات است و همچنین اکثر کودکان آگاهی کامل از مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت مسائل مرتبط با ریسک تصادفات را ندارند.
 
سعیدیان تصریح کرد: باید به کودکان در رابطه بانحوه عبور از عرض خیابان به صورت پیاده
آموزش داده ، مانند عبور از پل هوایی وخط کشی عابر، نگاه کردن به سمت چپ در ابتدای عبور از خیابان، آموزش تابلوهای راهنمایی رانندگی مرتبط و معنای رنگ چراغ ها برای عابر و غیره از این قبیل آموزشها است.
 
وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنیم یک واحد درسی در خصوص مقررات و تابلوهای راهنمایی برای کودکان در خصوص نحوه رد شدن از خیابان و موارد پیشگیری از خطر همچون استفاده از کلاه در هنگام دوچرخه سواری و غیره به دروس مدرسه اضافه شود./ع2
برچسب ها: نروتروما ، کودک ، رانندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.