سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح‌طلبان روزنامه‌شان را به کاندیدای اصولگرایان فروختند

تصویب متمم بودجه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری، باعث شده تا روزنامه ارگان دولت سخت به آن انتقاد کند. پروین احمدی‌نژاد هم در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه ایران، شهرداری را به فروش کل تهران متهم کرده و گفته که این کار، چیزی برای آیندگان باقی نمی‌گذارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ تصویب متمم بودجه شهرداری از سوی شورای شهر، باعث شد تا پرده جدیدی از درگیری انتخاباتی دولت و شهرداری رقم بخورد. شاید تقابل دولت و شهرداری به این دلیل که هر دو نهاد از رسانه و ارگان رسمی برخوردارند، در یک سال گذشته، مهمترین جدال انتخاباتی بوده که تا کنون هم پرده‌های گوناگونی از آن به اجرا درآمده است.
اما امروز هرچند تصویب این متمم بودجه با تیتر معمولی «متمم بودجه سال ۱۳۹۱ شهرداری تهران به تصویب رسید» در همشهری به چاپ رسید، روزنامه ایران تی‌تر نخست خود را به روایت کار‌شناسان از تصویب متمم بحث‌انگیز بودجه شهرداری تهران در شورای شهر اختصاص داد و نوشت: «چک ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بـرای قالیباف».
در بخشی این گزارش، پروین احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه درآمد شهرداری تهران از شهرداری لندن هم بیشتر است، می‌گوید: «شاید تحریم‌ها باعث شده بعضی‌ها ثروتمند شوند. ‌‌‌ همان افرادی که میان بعضی‌ها برای تبلیغات و انتخابات پول توزیع می‌کنند. ‌‌‌ همان افرادی که دست به ساخت و سازهای سود‌آور مجتمع‌های ورزشی و فرهنگی می‌زنند. او معتقد است مردم داوران خوبی هستند و به درستی در این باره قضاوت خواهند کرد. احمدی‌نژاد عقیده دارد میان برخی از اعضای شورای شهر، چنان رابطه سودآوری برقرار است که نمایندگان مردم را به نمایندگان شهرداری تبدیل کرده است».
احمدی‌نژاد در ادامه به خبرنگار ایران گفته: «متأسفانه غالب این درآمد که شهرداری در متمم بودجه مدعی کسب آن است، از راه‌های مشکوک و مبهم از جمله جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ و فروش تراکم به دست می‌آید. عضو شورای شهر تهران گفت: شهر تهران توسط شهرداری فروخته و به عبارتی پیش‌فروش می‌شود. شهرداری در روزهای پایانی مدیریت خود به قول معروف «همه چیز را جارو می‌کند» و برای مدیران شهری در آینده چیزی باقی نمی‌ماند که ما به عنوان شورای شهر و شهرداری باید حتماً پاسخگوی آیندگان باشیم. متأسفانه ما به عنوان شورای شهر در بسیاری از تخلفات شهرداری تهران مقصر هستیم. چرا که نظارت مناسبی نداریم و در برخی مواقع اصلاً نظارت نداریم».
در کنار این خبر، روزنامه ایران در ستون «دیگه چه خبر» خود با اشاره به تغییرات انجام گرفته در روزنامه اعتماد، از چرخش این روزنامه به سوی قالیباف چنین می‌نویسد: «شنیدیم در حالی که طی روزهای گذشته، برخی تغییرات در تحریریه روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد انجام شده و بر این اساس، سردبیر و دبیرسیاسی این رسانه تغییر کرده‌اند، پوشش خبری پررنگ برنامه‌ها و سخنان شهردار تهران در این روزنامه، این ظن را تقویت می‌کند که بین تحریریه اعتماد با شهردار تهران ارتباطاتی وجود دارد.
«اعتماد» روز گذشته در صفحه جامعه خود، حضور محمدباقر قالیباف برای گشایش بخشی از بزرگراه آزادگان را به صورت کامل پوشش و تیتری از این خبر به همراه عکس شهردار تهران را نیز در صفحه نخست جای داده است. این رویه مدتی است در روزنامه اعتماد به روشنی دیده می‌شود و برخی شنیده‌ها درباره حمایت مالی قالیباف از این روزنامه اصلاح‌طلب را تقویت می‌کند. نکته جالب توجه این که سردبیر کنونی اعتماد، سابقه همکاری با روزنامه تهران امروز (رسانه حامی قالیباف) و دبیر سیاسی جدید این رسانه نیز سابقه همکاری با روزنامه همشهری (ارگان رسمی شهرداری تهران) را داشته و از حامیان قالیباف محسوب می‌شوند. سردبیر فعلی اعتماد اخیراً یادداشتی در حمایت از هاشمی رفسنجانی نیز منتشر کرده است».

منبع: تابناک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.