سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربگري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضور رئيس دادگستري در هيات اجرايي بسيار موثر است/ ماده 9 منع قانوني ندارد

يك وكيل دادگستري گفت: حضور رئيس دادگستري به عنوان عضوي از خانواده قوه قضائيه در هيات اجرايي بسيار موثر است و ماده 9 اصلاح قانون انتخابات در صورت تصويب هيچ مغايرتي با قانون ندارد.

غلامرضا عربگري در گفتگو با خبرنگار حقوقي، قضايي باشگاه خبرنگاران درباره ماده 9 طرح اصلاح قانون انتخابات كه در آن حضور رئيس دادگستري در هيات اجرايي قيد شده است، اظهار داشت: حضور رئيس دادگستري به عنوان عضوي از خانواده قوه قضائيه در هيات اجرايي بسيار موثر است و ماده 9 اصلاح قانون انتخابات در صورت تصويب هيچ مغايرتي با قانون ندارد .

وي با اشاره به مناسب بودن اين ماده از اصلاحيه قانون انتخابات، تصريح كرد: اگر در جلسه مشكلي به وجود آيد يا شكايتي مطرح شود، رئيس دادگستري قادر است مشكلات را رفع و به شكايات رسيدگي كند.

گفتني است؛ در ماده 9 اصلاحيه قانون انتخابات پیشنهاد شده است فرماندار پس از اخذ موافقت رییس دادگستری، 30 نفر از معتمدان را با تایید هیات نظارت به صورت کتبی دعوت می‌کند، با حضور حداقل دو سوم از معتمدان مذکور که ظرف دو روز از تاریخ دعوت و در حضور اعضای هیات نظارت منعقد می‌شود، 9 نفر از بین معتمدان یا خارج از آنها به عنوان معتمدان اصلی و پنج نفر به عنوان معتمدان علی‌البدل هیات اجرایی با رای مخفی و اکثریت نسبی آراء انتخاب می‌شوند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.