سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

همكاری دامپزشكی استان اردبیل با كشورهای همسایه برای جلوگیری از ورودبیماری دامی به كشور ضروری است

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:ایجاد و تقویت همكاری های دامپزشكی استان اردبیل با كشورهای قفقار و آسیای میانه برای جلوگیری از ورود بیماری های دامی به كشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت پور امروز در بازدید از دامپزشكی اردبیل افزود: برای جلوگیری از لطمه های تاثیرگذار در حوزه بیماری های دام و طیور ایجاد دیپلماسی بهداشتی دامپزشكی اردبیل با كشورهای قفقاز و آسیای مركزی می تواند در كنترل بیماری ها موثر باشد.

وی از آمادگی خود برای اخذ مجوز این دیپلماسی در راستای تبادل نظر ، ایجاد اتاق مشترك ، جلسات و نشست های مشترك كارشناسان و خط ارتباط علمی مشترك برای كنترل بیماری های دامی و سایر حوزه ها خبر داد.

حقیقت پور گفت: اگر در وظایف حاكمیتی و نظارت دامپزشكی كه با سلامت عمومی جامعه مرتبط است كوتاهی و قصور انجام شود نمایندگان مردم در سطح ملی و امنیت ملی باید پاسخگو باشند.

وی همچنین به قابلیت استان اردبیل در تولید عسل اشاره كرده و افزود : در زمینه بیماری های زنبور عسل كه یكی از وظایف اصلی دامپزشكی است استان اردبیل باید به مركز ملی مطالعاتی و تحقیقاتی زنبور عسل كشور تبدیل شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین اهمیت عسل به عنوان داروی شفابخش را مورد تاكید قرار داد و گفت : تولید عسل در اردبیل فرصت خوبی برای ایجاد كلینیك های عسل درمانی است .

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: افزایش میزان ثمر بخشی در حوزه دام و طیور و دامپزشكی در تصمیمات كلان نظام نیازمند ورود متخصصانه و كارشناسانه بر پایه دانش در امر دامپزشكی است.

حقیقت پور گفت: اگر قرار باشد از ظرفیت موجود در دام و طیور اردبیل 100 درصد استفاده شود دامپزشكی باید بتواند وظایف قانونی خود را در كنار تحقیقات و راهكارهای عملی انجام دهد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.