سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مظفر در نطق ميان‌دستور:

حیات انگلی برخی غوغاسالاران بحران‌ساز است/ چاقوي خشن سياست‌ورزي غيرعقلاني گلوي دين را پاره نكند

رئيس مجمع نمايندگان تهران با بيان اينكه بايد دلسوزان و نخبگان نظام مراقب باشند که تيغ و چاقوي خشن سياست ورزي غير عقلاني گلوي نازک دين و معنويت را پاره نکند، گفت: بايد هوشيار بود و نگذاشت اين افراد با تمسک به احساسات مردم و جامعه چهره خشونت‌باري را از سياست گرايي اسلامي ترسيم کنند و الگوي سياست ورزي اسلامي را وارونه جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حسين مظفر نماينده مردم تهران، ري، شميرانات واسلامشهر در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز بهارستان گفت: این انقلاب به برکت اسلام و قرآن،‌ خدا، ‌معنویت و اخلاق را در عرصه سیاست وارد کرد و معنویت‌گرایی در سیاست را در برابر سیاست‌های ضداخلاقی و ضدبشری ماکیاولیستی به جامعه بشری هدیه نمود.

وي در ادامه افزود: تاسيس نظام اسلامي در ايران مبتني بر ولايت فقيه با تکيه بر دو رکن اسلاميت و جمهوريت از ثمرات و دستاوردهاي مهم انقلاب شکوهمند بود که فرهنگ و تمدن نويني را فراروي انسانهاي حق‌گراي عالم قرار داد.

نماينده مردم تهران با بيان اينکه اين انقلاب به برکت اسلام و قرآن خدا، معنويت و اخلاق را در عرصه سياسي وارد کرد، اظهار داشت: بر اين اساس معنويت در سياست را در برابر سياست‌هاي ضد اخلاقي و ضد بشري ماکياوليسم به جامعه بشريت هديه كرد که بدون ترديد، حراست و پاسداري از اين دستاورد بزرگ که ثمره مجاهدت و خون هزاران شهيد سرافراز وظيفه همه مسئولان و عموم مردم به ويژه نخبگان در عرصه سياست‌ورزي و کشور داري است.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس ادامه داد: با توجه به حساسيت مسئله و پيش رو بودن رقابت‌هاي سياسي که ممکن است بي توجهي به اين دستاورد بزرگ خدشه جبران ناپذيري بر چهره معنوي انقلاب اسلامي وارد سازد نکاتي را به ويژه به سياست مداران و سياست ورزاني که در اين زمينه فعال و نقش آفرين مي‌باشند يادآور مي‌شوم.

مظفر با اشاره به حضور جريان‌هاي فکري سياسي در رقابت‌هاي چند قطبي و چند ضلعي در عرصه  سياست‌ورزي، گفت: بديهي است در چنين شرايطي که سياست‌ورزان با مرز بندي‌هاي دقيق‌تري که هر روز متناسب با شرايطي حتي در دايره خود ترسيم مي‌نمايند رسيدن به وحدت کامل و يکپارچگي سلايق آسان نخواهد بود.

وي ادامه داد: اگر اختلاف نظرها باعث تضارب آرا شود و نتيجه آن براي جامعه رحمت و برکت مشمول اين سخن رسول الله خواهد بود كه فرمودند «اختلاف امتي رحمه». اما نگراني در اينجاست که اختلاف نظر‌ها ناشي از مسائل نقصاني و ناشي ا ز جنگ قدرت و رقابت براي دستيابي به مناصب و مسئوليت‌ها باشد و براي رسيدن به آن از هر وسيله و بهانه‌اي براي بيرون راندن رقيبان استفاده شود که در اين صورت نتيجه‌اي جز تنازع نخواهد داشت و قرآن نيز چنين رفتاري را مورد مذمت و مايه عبرت قرار داده است.

نماينده مردم تهران تصريح کرد: تمسک به اين شيوه‌هاي ملهک است که اختلاف سليقه‌ها را به مرز بندي‌هاي تنگ و بسته و تبادل نظرها و همکاري‌ها را به دوئل‌هاي تند و خشونت‌بار و در نهايت به جنگي تمام عيار مبدل مي‌سازد که ريشه‌ها رابي اعتبار و شاخه‌ها را سوزانده و ميوه‌ها را بي‌خاصيت خواهد کرد و همين شيوه‌ها و روشهاست که به جاي نشان دادن چراغ سبز به يکديگر و آغوش باز کردن براي وفاق و انسجام به شمشير کشيدن به حذف ياران و هواداران سلايق مختلف سوق مي‌دهد و راه را براي تهمت، افترا، برچسب زدن بر ياران ديروز و همراهان امروز مي‌گشايد، لذا عقل و منطق اقتضا مي‌کند به جاي دامن زدن به تنگ نظري‌ها و تعصب‌هاي نا به جا که هر روز دايره و طيف نيروهاي دلسوز انقلاب را محدود مي‌کند چتر سامان سياست تعامل را در کشور باز نمود و دامنه عطوفت را براي دلسوزان انقلاب گشود و با تدبير ساز و کارهاي مناسب زمينه را براي همگرايي نيروهاي انقلاب اما با سلايق مختلف با تداوم گفتگوهاي سازنده و ايجاد فهم مشترک از مسائل و مشکلات کشور و توسعه و مشارکت بيشتر آحاد جامعه به ويژه نخبگان در امور مختلف فراهم کرد.

وي با بيان اينکه اين نظر به معناي ساده‌انديشي و راهيابي و عناصر نامحرم و معاند و ارکان تصميم سازي کشور نيست، اظهار داشت: در هيچ جاي دنيا نيز اجازه اينکه خارج از چارچوب نظام بخواهند رقابت کنند اجازه داده نمي‌شود و مردم ما نيز طيف بي‌اعتقاد به مباني ارزشي را قبول ندارند و اگر روزي هم براساس شرايطي اقبالي به آنها شود با زاويه گرفتن آنها از نظام کنار گذاشته خواهند شد.

رئيس مجمع نمايندگان مردم تهران بااظهار تاسف از اينکه ساز و کار فعال‌سازي نخبگان و تعامل بين آنها در جامعه ما مخدوش شده است گفت: مهارت اجماع سازي بين نخبگان به شدت آسيب ديده و انگيزه تعامل و اجماع بين آنها کاهش يافته است و تفاهم ملي نخبگان که سرپل عقلانيت سياسي است به امري محال تبديل شده است.

وي ادامه داد: افسار گسيختگي در سياست و راديکاليسم سياسي اگرچه ممکن است در کوتاه مدت احساسات وعواطف برخي از جوانان را به سمت و سوي دلخواه سياست بازان بکشد و اگرچه شايد بتوانند مدتي کام تشنگان سياست را سيراب کند اما در مدت نه چندان دور آفات و آسيب‌هاي خود را بر جامعه خواهد گذاشت و کام مردم و آحاد جامعه را تلخ خواهد نمود.

نماينده مردم تهران با بيان اينکه در آموزه‌هاي اسلامي سياست ما عين ديانت ما و ديانت ما عين سياست ما است، اظهار داشت: به اين جهت هرگونه رفتار، گفتار و منشي در موضع گيري‌هاي سياسي، سياست‌ورزان و سياست‌مداران بايد با ترازوي ديانت، معنويت و اخلاق همراه و منطبق باشد.

وي تصريح کرد: بايد سياست‌ورزان از دريچه معنويت و عرصه سياست بنگرند و تصميم سازي کنند، سياست ورزان بايد با بهره گيري از معنويت و اخلاق در درياي سياست غواصي نمايند چرا که بداخلاقي هاي سياسي، افترا، ترويج شايعات و دورغ ورزي‌ها قضاوت‌هاي بي‌مبنا و برداشت‌هاي شخصي در آموزه‌هاي اسلامي مردود و مذموم است.

مظفر بيان کرد: جامعه انباشته از کينه و عداوت رقيبان نسبت به يکديگر که آبروي افراد به سادگي مورد هجمه قرار مي‌گيرد و حيثيت افراد را در بازار مکاره سياست بازي و سياست زدگي و در غوغاي سياه انديشي‌ها لجن‌مال مي‌کند حتي اگر به نام خدا مقدسات و به بهانه احساس تکليف باشد با خدا، معنويت، اخلاق و فرهنگ فاصله دارد، اينگونه برخوردها نه تنها خدمتي به انقلاب،‌امام و کشور نمي‌نمايد بلکه هزينه‌هاي ملي را در سياست از جيب اين ملت مظلوم افزايش خواهد داد.

وي با بيان اينکه حيات انگلي برخي افراد ماجراجو و غوغا سالار مايه بحران سازي و هزينه تراشي براي نظام است، اظهار داشت: بايد هوشيار بود و نگذاشت اين افراد با تمسک به احساسات مردم و جامعه چهره خشونت‌باري را از سياست گرايي اسلامي ترسيم کنند و الگوي سياست ورزي اسلامي را وارونه جلوه دهند.

مظفر در خاتمه تاکيد کرد: بايد دلسوزان و نخبگان نظام مراقب باشند که تيغ و چاقوي خشن سياست ورزي غير عقلاني گلوي نازک دين و معنويت را پاره نکند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مظفر ، مجلس ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.