سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

اعضای کمیته بازسازی مناطق زلزله‌زده مشخص شدند

به منظور بررسی اولویت‌های ساخت و ساز اعضای کمیته بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان‌جنوبی مشخص شدند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مقام عالی دولت در خراسان‌جنوبی در بررسی مشکلات زلزله‌زدگان استان گفت: کمیته‌ای متشکل از بسیج، هلال‌احمر، استانداری، فرمانداری، بنیاد مسکن و شوراهای اسلامی روستاهای زلزله‌زده به منظور بررسی اولویت‌بندی در ساخت واحدهای مسکونی تشکیل می‌شود و تکلیف ساخت واحدهای مسکونی نیز به زودی مشخص خواهد شد.

قهرمان رشید به شناسایی گروه نخست واجدین شرایط ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: این گروه‌ها نیز در کمیته مذکور مشخص شده و با در نظر گرفتن تمامی اولویت‌ها، ساخت واحدهای دایمی نیز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اسکان دایم حادثه‌دیدگان نیز در اسرع وقت انجام می‌شود، ادامه داد: خراسان‌جنوبی کلکسیونی از حوادث غیرمترقبه است و مسئولان باید به این مسئله مهم توجه داشته باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: خشکسالی‌های پی‌در‌پی نیز بر مشکلات این منطقه افزوده است بگونه‌ای که میزان بارندگی در این استان هر سال نسبت به سال قبل کمتر است.

رشید به تسهیلات دولت برای ساخت واحدهای دامی در روستاهای خسارت دیده اشاره کرد و افزود: تا کنون584 راس دام در این مناطق تلف شده که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به یک‌هزار راس افزایش یابد.

وی به جمعیت 650 هزار نفری استان اشاره کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 27هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم‌سازی شده است،که هیچیک از آنها در زلزله اخیر خسارتی ندیده‌اند که رقم بسیار بالایی است و از میانگین کشوری نیز بالاتر است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.