سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سهم جنوب استان اردبیل از 50 سد در حال بهره‌برداری صفر است

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: سهم جنوب استان اردبیل از 50 سد در حال بهره‌برداری استان اردبیل صفر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری‌بنه خلخال در جلسه بررسی طرح‌های توسعه زیربنایی جنوب استان اردبیل افزود: نامناسب‌ترین راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی استان مربوط به شهرستان‌های خلخال و کوثر است که در شأن مردم سخت‌کوش این منطقه نیست.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر و پیگیری‌های لازم در برطرف شدن این مشکلات گفت:باید در گذشته اقدامات مناسب صورت می‌گرفت تا شاهد به بهره‌برداری رسیدن سدهای گیوی و بفراجرد و همچنین سدهای معیشتی باشیم،اما این کار به صورت شایسته صورت نگرفته است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پائین بودن میانگین بهره‌برداری روستائیان جنوب استان از نعمت گازخاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها این شاخص نیز در حال ارتقا است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی افزود:‌ در حوزه معدن با وجود اینکه خلخال و کوثر سرشار و غنی هستند، امااقدامی در راستای فرآوری و ایجاد اشتغال در این حوزه صورت نگرفته است.

جعفری‌بنه با اشاره به بهره‌برداری غیراصولی برخی از افراد غیربومی افزود:‌ تنها برخی مجوزهای بهره‌برداری از ثروت این شهرستان به افراد غیربومی داده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه گفت:‌ اگر هر سرمایه‌گذار و صنعتگری مجوز بهره‌برداری گرفته باشد باید در زمینه فرآوری آن در منطقه اقدام لازم را انجام دهد.

این نماینده مجلس افزود: در زمینه انرژی و جذب سرمایه‌گذار نیز اقداماتی در حال انجام است که نوید روزهای خوبی را در خلخال و کوثر می‌دهد/س 

برچسب ها: اردبیل ، سهم ، جنوب ، استان ، از ، سدها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.