سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پايان تصویربرداری "پاییز در ایوان خانه نشسته است"

تصویربرداری تله فیلم "پاییز در ایوان خانه نشسته است" به کارگردانی اکبر شهبازی و به تهیه‌کنندگی آناهیتا کبیر‌کوه در ارتفاعات اطراف شهرستان گالیکش در استان گلستان به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛این تله‌فیلم به نویسندگی اکبر شهبازی نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند این کارگردان جوان به شمار می‌رود که در شرایط بسیار سخت محیطی به مدت 42 روز تصویربرداری شد.
مجری طرح این فیلم شرکت زروان فیلم است که روز دهم دی‌ماه تصویربرداری آن به پایان رسید.
تله فیلم «پاییز در ایوان خانه نشسته است» روایتگر داستان مردی در روستایی دورافتاده است که علاقه‌مند به شکار پرندگان و نگهداری آن‌هاست. او دختر معلولی دارد که به عقیده بسیاری از اهالی روستا علت اصلی معلولیت دختر این مرد که نامش مراد است زندانی کردن پرندگان توسط اوست. مراد برای بهبود بخشیدن به زندگی خود و پایان دادن به این صحبت‌ها تصمیم می‌گیرد که همه پرندگان را رها کند اما قبل از این کار متوجه می شود هیچ کدام از پرندگانش نیست. او به دنبال مسبب این کار می‌رود و این موضوع را پیگیر می‌شود و همین امر باعث ایجاد حوادثی عجیب در این مکان دورافتاده می شود و ...
 

آناهیتا کبیر‌کوه تهیه کننده این فیلم ضمن اشاره به ساخت این فیلم با دوربین دیجیتال فایو دی مارک تو اعلام داشت با توجه به موضوع این فیلم که مناسب یک فیلم سینمایی است این فیلم تبدیل به نگاتیو خواهد شد و به شکل سینمایی به نمایش درخواهد آمد.
این تهیه‌کننده با اشاره به تدوین همزمان این فیلم در لوکیشن تصویربرداری آن، اظهار امیدواری کرد که این فیلم به جشنواره فجر این دوره برسد و تا آن زمان تدوین و صداگذاری فیلم بدون مشکل انجام شود.
 

این فیلم در شرایط بسیار سخت محیطی و در ارتفاعات گالیکش و در روستایی با فضایی کاملا طبیعی و بکر ساخته شده است که امکانات بسیار محدودی داشته و از گالیکش تا این روستا بیش از 3 ساعت راه روستایی بسیار سخت است که مشکلات زیادی را برای سازندگان این فیلم ایجاد کرده است.
مدیر تصویربرداری این تله‌فیلم امیر علی ویسی است و دیگر تصویربردار این فیلم ووریا گلزاریان است، زیرا این فیلم با دو دوربین همزمان تصویربرداری شده است. دیگر تصویربردار این فیلم کیومرث فقیه سلیمانی بوده است و کامران جاهدی نیز تدوین این فیلم را به طور همزمان با تصویربرداری فیلم انجام داده است و همچنان تدوین این فیلم ادامه دارد.
سایر عوامل این فیلم عبارتند از:صدابردار: علیرضا کریم‌نژاد، طراح صحنه: ادریس محمودیان، گریمور: جلال امیری مرند، منشی صحنه: فاطمه سعیدی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: صابر عاقلی،دستیار دوم کارگردان: علیرضا حاجتی، مدیر تدارکات: سعید غریب آبادی و مدیر روابط عمومی: نرگس خرقانی.
بازیگران این فیلم همگی بومی هستند و عبارتند از:مهدی حکیمی، رقیه اصلانی، صفر روحی و داوود سعیدی و بازیگران کودک نیز عبارتند از: محسن یوسفی، الهام ترک کوهسار و محمد ترک کوهسار
شهردارگالیکش،شورای شهر گالیکش، فرماندار و بخشدار گالیکش و کمیته امداد این شهرستان در ساخت این فیلم همکاری داشته‌اند و منابع طبیعی مینودشت، اداره کار مینودشت و اداره بازرگانی این شهرستان نیز در زمینه ساخت این فیلم مشارکت کردند./ه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.