سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت

تشكيل كمپين اعتراض‌آميز دانشجويي در برابر تحريم‌ها، حضور كواكبيان، پورمحمدي، طبيب‌زاده و قشقاوي در ميان دانشجويان به مناسبت روز دانشجو و برگزاري اجلاس بيداري اسلامي با حضور اساتيد مسلمان از مهمترين عناوين خبري دانشگاه در اين هفته بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشگاه‌هاي کشور در هفته‌اي که گذشت رويدادهايي را در خود جاي دادند که مهمترين عناوين آن را در زير مي‌خوانيد:


اميريان: جنبش‌دانشجويي نبايد بلندگوي احزاب شود/جلب اعتماد جامعه جنبش‌دانشجويي را تقويت مي‌کند


دبير اسبق دفتر تحکيم وحدت با تاکيد بر اينکه جريان دانشجويي نبايد همسو با جريان‌ها و احزاب حرکت کند، گفت: در اين صورت ناخواسته به جاي پيگيري مسائل کشور، منافع اشخاص را دنبال کرده که متاسفانه اين امري است که در بخشي از تشکل‌هاي دانشجويي ديده مي‌شود و بايد به شدت با آن برخورد شود.

محمد پهلوان: دانشجوي هوشيار ابزار دست سياسيون منفعت‌طلب نمي‌شود


دبيرسياسي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان گفت: امروز دانشجویان كشورمان بسیار هوشیار و بیدارند و اجازه نخواهند داد محافل آن‌ها محملی برای موج آفرینی سياسيون شکست خورده و آشوب طلبان منزوي باشد.

کواکبیان: حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی یکی از مهمترین ویژگی‌های جنبش دانشجویی است


دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که باید جنبش دانشجویی به آن اعتقاد داشته باشد.


دانشجو: ضرورتي به اخراج اساتيد سكولار نمي‌بينم/ هيچ استادي به خاطر تفکرات سکولار از دانشگاه اخراج نشده است

رييس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه هيچ استادي به خاطر تفكرات سكولار از دانشگاه اخراج نشده است، گفت: اكثريت جامعه دانشگاهيان به گفتمان انقلاب وفادار بوده و اندك اساتيدي كه تفكرات سكولار دارند به عقيده اكثريت احترام گذاشته و فكر نمي‌كنم ضرورتي به اخراج آن اساتيد باشد.


مدیر کل حقوقی وزارت علوم : صحبت‌هاي ابتكار ديكته شده عبادي و بي‌بي‌سي است


شمسيان گفت: افرادي مثل ابتکار هرج و مرج طلب بوده و دوست ندارند کشور روی آرامش ببیند آن‌ها آزادی را در وقایع کوی دانشگاه 78 می‌بینند و به جد می‌گویم که چنین افرادی جنگ طلب هستند.

تشكيل کمپین اعتراض دانشجویان به تحریم‌ها علیه ایران

دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد اعتراض خود را نسبت به سکوت این سازمان در مقابل موارد نقض حقوق بشر آمریکا اعلام کردند.

طبيب‌زاده: مشکلات اقتصادی را نباید در جنجال‌ سیاسی حل کرد

طبيب زاده در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي با بيان اينکه مشکلات اقتصادي را نبايد در جنجال سياسي حل کرد‌،‌ گفت: با سوء‌استفاده کنندگان از بیت‌المال مخالفيم خواه احمدي‌نژاد باشد،‌ هاشمي باشد يا خاتمي و ملاک براي ما فقط مصلحت نظام است.


خبرنگار فرانسوي:‌ فرانسه نيازمند انقلابي همچون انقلاب اسلامي است


يک خبرنگار فرانسوي با بيان اينکه فرانسه، حقيقتاً به انقلابي مانند انقلاب اسلامي نيازمند است، گفت: اگر بخواهیم آزادانه زندگی کنیم باید با همکاری و همیاری یکدیگر در برابر هرگونه ظلم و ستم مبارزه کنیم و چون ملت ما این اصل را فراموش کرده متاسفانه با شرایط فعلی مواجه شده‌ایم.

پور‌محمدی: سيستم بانکي در نظارت بر اموال بنگاه‌هاي زودبازده کوتاهي مي‌کند


رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بيان اينکه برخی شرکت‌های دولتی و زود‌بازده از حقوق بیت‌المال استفاده می‌کنند، گفت: این پیگیری‌ها از وظايف سیستم بانکی کشور است که متأسفانه در این امر کم کاری می‌کند.


پورمحمدی: مشکلات اقتصادی نباید تابع سیاست باشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بيان اينکه مشکلات اقتصادي نبايد تابع مسائل سياسي باشد، گفت: افرادی هستند که از فضای اقتصادی کشور سوءاستفاده کرده و برای خود کیسه دوخته‌اند که به این اشخاص خرده بازیگران اقتصادی گفته می‌شود.


کواکبیان: خاتمی نیاید مجمع نخبگان اصلاح‌طلب فرد ديگري را معرفي مي‌کند/احمدی‌نژاد چرا قبل از جوانفکر به یاد زندانی‌ها نبود؟

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بيان اينکه اگر خاتمی نیاید مجمع نخبگان اصلاح‌طلب را اجرا خواهیم کرد تا بالاخره یک نفر از داخل آن بیرون بیاید، گفت: سلسله دیدارهایی را با هاشمی رفسنجانی داشتیم و براساس پیشنهادی که داده شده است قرار است با سید حسن خمینی دیدار کنیم.


اميريان: اجلاس اساتيد مسلمان فرصتي براي رصد تحولات منطقه به دور از فضاي سياسي


دبير اسبق دفتر تحکيم وحدت با اشاره به ظرفيت‌هاي بالقوه اجلاس اساتيد دانشگاه‌هاي مسلمان و بيداري اسلامي گفت: اين فرصتي براي انديشمندان مسلمان جهان است تا با يکديگر تحولات منطقه‌اي را در فضايي به دور از فضاي سياسي بررسي کرده و راهکارهاي حل چالش‌هاي منطقه‌اي دست يابند.


کواکبیان: سياست‌هاي دیپلماسی نباید با موازی کاری پيش‌رود/ قشقاوی: نمایندگان انتقادات شما به دستگاه دیپلماسی را قبول ندارند


بعد از ظهر امروز معاون کنسولي وزير امور خارجه و دبيرکل حزب مردم‌سالاري در دانشگاه شهيد بهشتي بر سر سياست‌هاي خارجي مناظره کردند.


روستا آزاد: زندان عطاردي به حصر خانگي تبديل شد

رئيس دانشگاه شريف با اشاره به وضعيت مجتبي عطاردي گفت: با پيگيري‌هاي خود توانستيم زندان وي را به حصر خانگي تبديل کنيم، چرا که زنداني که در ابتدا عطاردي در آن به سر مي‌برد، محيط نامناسبي داشت.


انتهاي پيام/
برچسب ها: قبل ، بلا ، بلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.