سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان نوروزی اکو

موسسه فرهنگی اکو با هدف تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان معاصر با تاکید بر زمینه‌های هویت فرهنگی در آثار هنرمندان معاصر جهان به‌ویژه ‌١٠ کشور عضو اکو ، نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی اکو را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛موسسه فرهنگی اکو با هدف تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان معاصر با تاکید بر زمینه‌های هویت فرهنگی در آثار هنرمندان معاصر جهان به‌ویژه ‌١٠ کشور عضو اکو ، نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی اکو را برگزار می‌کند.

موضوع این جشنواره، جشن جهانی نوروز و مراسم و آیین‌های نوروزی است، اما آثار هنرمندان معاصر دیگر کشورهای جهان نیز که در ارتباط با موضوع این جشنواره باشند، پذیرفته می‌شوند.
«نوروز» از جشن‌های باستانی کشورهای عضو اکو (افغانستان، جمهوری آذربایجان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان، برخی از بخش‌های کردنشین عراق، ترکیه، سوریه و حتی زنگبار واقع در آفریقای شرقی و نیز مصر) است.
توجه به تجربه‌های تصویری هنرمندان در آیین‌های نوروزی زمینه مناسبی برای ارتباط فرهنگی و تحکیم دوستی میان کشورها و آگاهی از سنت‌های باشکوهی است که پیشینیان به یادگار گذاشته‌اند.
شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جشنواره را هنرمندانی همچون کامبیز درم‌بخش، ابراهیم حقیقی، امرالله فرهادی، سیف‌الله صمدیان و آرش برادران امینی تشکیل داده‌اند. حجت‌الله ایوبی نیز رییس شورای برگزاری است.
این جشنواره در سه رشته عکس، طراحی گرافیک (پوستر) و کاریکاتور تدارک دیده شده و محل برگزاری نخستین دوره‌ی جشنواره، تالار فلارمونیک دولتی تاجیکستان در شهر دوشنبه، جمهوری تاجیکستان (کشور منتخب برگزاری جشن نوروز سال ‌٩١) خواهد بود.

این نمایشگاه به صورت کامل و یا گزیده‌ای از آثار در کشورهای عضو اکو یا دیگر سازمان‌ها و کشورهای درخواست کننده به‌نمایش گذاشته خواهد شد.همه آثار راه یافته به نمایشگاه، در مجموعه‌ای نفیس چاپ خواهد شد که به‌همراه گواهی شرکت در جشنواره به هر کدام از صاحبان آثار راه یافته اهدا می‌شود.

علاقمندان به شرکت در نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی اکو می‌توانند از روز دوشنبه ‌١٩ دی‌ماه جاری برای ثبت‌نام، تکمیل فرم شرکت و دریافت کد رهگیری برای آپلود تصاویر به سایت رسمی جشنواره http://www.ecieco.org/مراجعه کنند.

آخرین مهلت آپلود در سایت جشنواره آثار یکشنبه ‌١٦ بهمن‌ماه جاری اعلام شده است.
دبیرخانه مرکزی نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی اکو در تهران، خیابان موحد دانش (اقدسیه)، خیابان بوستان، کوچه ناز، پلاک یک واقع شده است./ه


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی علیایی نژاد
۱۷:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۲
عرض ادب وسلام خدمت شما سروران عزیز .بنده از طرف گروه پرشین سکا جهت همکاری وشرکت در مراسم جشن نوروز در ضمینه موسیقی و حرکت وآینهای سنتی وبومی کشور مان با بیش از پانزده سال تجربه در ایران وخارج از کشور آمادگی خود را اعلام میداریم .
09126784877 علی علیایی نژاد