سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

رشد پژوهش در حوزه های علمیه

معاون پژوهشی دانشگاه قم گفت: پژوهش های عرصه قرآنی در حوزه علمیه رشد خوبی داشته و این مسئله قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام سیدرضا مودب افزود : بعد از انقلاب اسلامی، به برکت رهبری های حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و راهنمایی مراجع تقلید و مدیران حوزه، پژوهش در حوزه های علمیه رشد بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد : آثار پژوهشی قرآنی در حوزه های علمیه نسبت به قبل از انقلاب چند برابر شده و در سال های اخیر رشد قابل قبولی داشته است، اما با توجه به اهداف بلندی که نظام مقدس جمهوری و حوزه های علمیه دنبال می کنند بسیاری از عرصه های پژوهشی وجود دارد که تاکنون کار جدی بر روی آنها انجام نشده است.

حجت الاسلام مودب خاطرنشان کرد: پژوهش های عرصه قرآنی رشد خوبی در حوزه علمیه داشته است و اکنون 60 نفر از اعضای انجمن قرآن پژوهی چند کتاب در حوزه مطالعات قرآنی نگاشته اند که نشان از رشد پژوهش در حوزه علمیه است و جمعی از محققیان مشغول نگاشتن آثار دیگری هستند که این رویکرد رو به گسترش است.

حجت الاسلام مودب با بایان اینکه بسیاری از آثار علمی حوزوی در عرصه قرآن به زبان های زنده دنیا ترجمه نشده است اظهار داشت : به عنوان مثال زبان روسی مخاطبان زیادی دارد؛ کشور روسیه 150 میلیون جمعیت دارد که 30میلیون آنها مسلمان هستند و در آینده ای نه چندان دور جمعیت مسلمانان بیشتر از سایر فرق خواهد شد./س

برچسب ها: قم ، رشد ، پژوهش ، حوزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.