سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قديري ابيانه:

شعار "اتحاد آزاد" حربه‌اي برای گسترش سیاست‌هاي شوم غرب است

یک کارشناس عالی علوم استراتژیک گفت: شعار «اتحاد آزاد» از سوی غربیان تنها حربه‌ای برای گسترش سیاست‌های شوم غرب و القاء حس آزادی در میان جوامع جهانی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی بررسی گزارش «احمد شهید»، نشستی با عنوان «حجاب»، حکومت، حقوق بشر» به همت مؤسسه راهبردی دیده‌بان در دانشگاه تهران برگزار شد.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی علوم استراتژیک طي سخناني در اين نشست، با بیان اینکه زن و جایگاهش در اسلام و حقوقش در غرب، تحت تأثیر مسائل رسانه‌ای است، گفت: رسانه‌های غربی در حال تحریف حجابند و با بهانه اینکه زنان ایرانی همچون اسیری در چنگال حجاب گرفتار هستند، به دنبال کمک و نجات آنها هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتراضات در غرب علیه حجاب مربوط به تبلیغات ضد حجاب است، افزود: نگاه مسیحیت با نگاه جوامع غربی بسیار متفاوت بوده و برخی بر این باورند که حاصل پیشرفت جوامع غربی، دین مسیحیت است، در حالی که نمی‌دانند غرب این دین الهی را رها کرده و حتی مؤسسان مد و لباس غربی، دائما در حال تغییر ذائقه جامعه جهانی برای زیبایی هستند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در دین مسیحیت بر لزوم داشتن حجاب تأکید شده است، تصریح کرد: در حالی کلیسا روابط زناشویی را یک بد ضروری می‌داند که روابط نامشروع با غیر از همسر در جوامع غربی در حال گسترش است، چرا که کشیش‌های حاضر در کلیساها بر این اصل معتقدند که ازدواج و لذت‌جویی در روابط زناشویی موجب دوری آنها از خداوند می‌شود، با وجود آنکه دین مبین اسلام همواره ازدواج را یک خوب ضروری تلقی کرده و افراد را به ازدواج تشویق کرده است.

وی گفت: تفاوت بارز میان نگاه اسلامی و نگاه جوامع جاری غربی بر روابط جنسی آن است که در هر دو فرهنگ، این بحث نوعی ارزش محسوب شده که در فرهنگ اسلامی این ارزش صرفا در جهت روابط مشروع میان زن و شوهر بوده اما این مهم در غرب بصورت یک فرهنگ اجتماعی شناخته می‌شود.

قديري ابيانه ادامه داد: دین مبین اسلام همواره بر روابط زناشویی تأکید داشته و آن را یک نعمت خوانده و بر این گفته اصرار می‌ورزد که لازم است زنی که از نعمت زیبایی بهره می‌برد شکر آن را به جای آورد.

این کارشناس عالی علوم استراتژیک با بیان اینکه جمعیت زنان مکزیکی 7 میلیون بیش از جمعیت مردان است، گفت: این امر سبب شده تا در جوامع غربی کمتر کسی بخواهد تا از طریق ازدواج به ارضاء نیازهایش بدون هیچ تعهدی بپردازد و بدون هیچ‌گونه تعهدی به روابط نامشروع مي‌پردازند که این امر را «اتحاد آزاد» تلقی می‌کنند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه برخی از افراد از فلسفه حجاب و پوشش اسلامی مطلع نیستند، افزود:  تنها دلیل اخراج دانش‌آموزان محجبه در غرب از مدرسه، وجود حجاب نیست، بلکه وجود کلاس‌های آموزشی اجباری مختلط، آزادی بیش از اندازه، فحشا و روابط  نامشروع جنسی کنترل نشده که در بسياری از موارد به همجنس‌گرایی تبدیل شده است، دلیلی موجه برای اخراج این دانش‌اموزان از مدرسه است.

وی ادامه داد: غرب از نظر سیاسی در تلاش است تا احساس آزادی را در میان جوامع غربی القاء کند و برای ایجاد این حس از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است که با استفاده از آزادی بیش از اندازه روابط میان زن و مرد و یا حتی همجنس‌گرایی در حال ایجاد این فضا است.

قدیری ابیانه با اشاره به آمارهای بالای تجاوز جنسی به زنان در غرب، گفت: نمونه های بارز آن را می‌توان در کشورهایی چون ایتالیا و یا مکزیک به وضوح مشاهده کرد که بر اساس این آمارها از هر 10 زن مکزیکی 7 زن مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

وی افزود: جوامع جهانی باید حقیقت اسلام را بدانند و بپذیرند که حجاب نه تنها مانعی در مسير روابط اجتماعی نیست، بلکه در جهت پیشبرد روابط اجتماعی در جامعه است، چرا که پوشش از ورود جذابیت‌های جسمی در این روابط جلوگیری می‌کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در حالی که تا چند سال گذشته غرب افسوس می‌خورد که چرا زنان مسلمان اسیر دست حجاب شده‌اند، اما امروزه باید به حال زنان غربی افسوس خورد چرا که همچون شیئی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، تصریح کرد: نگاه اولیه‌ای که کشورهای غربی به مقوله زن داشتند جنبه کالایی و ابزاری داشته و از هیچ‌گونه احترام و ارزشی برای حفظ  کرامت و شأن زن قائل نبوده در حالی که اسلام بر روی شخصیت زن همواره تأکید دارد.

این کارشناس عالی علوم استراتژیک در پايان با بیان اینکه امروزه جوامع غربی از بیماری‌های روحی رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: چنانچه غرب از نگاه ابزاری زن و پایمال کردن حقوق زنان دست بکشد این بیماری‌ها کنار خواهند رفت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: غرب ، حقوق بشر ، اعتراض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.