سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست عجيب يک کشور براي توسعه روابط با ايران/برگزاری پارتی در درمانگاه!

نقش رژيم سعودي در قتل عام شيعيان اندونزي ،نامزدي معين از سوي حزب مشاركت خيلي به اصلاح طلبان ضربه زد،مرگ تبعه ایرانی در یک بازداشتگاه درهلند،نظرهاشمی درباره نوار منتسب به فرزندش،،اشتباه لفظي رحيمي باعث عذرخواهي شد!،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه  خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه‌هاي امروزرا می  توانید اینجا بخوانید.

*کیهان:

نقش رژيم سعودي در قتل عام شيعيان اندونزي
 
يك روزنامه چاپ اندونزي از فشار شديد عليه شيعيان در اين كشور خبر داد و وهابيت سعودي را پشت پرده ماجرا دانست آسيا تايمز در گزارشي نوشت: اقليت شيعه در اندونزي آماج حملات سنگيني قرار دارد. شيعيان اندونزي اعم از مرد، زن و كودك مورد حمله واقع مي شوند، به مدارس آنها آسيب وارد مي شود، روستاهايشان سوزانده مي شود و بسياري هم به قتل مي رسند. قدر مسلم اين است كه وهابيت تحت حمايت مالي عربستان در پس تمامي اين حملات قرار دارد.

«نائله زكيه» از اساتيد دبيرستان دخترانه در شهر «بانگيل» واقع در شرق جاوه با اظهار نگراني در زمينه امنيت دانش آموزان خود، مي گويد. مسجد وابسته به وهابيون در نزديكي محل كارم، دو بار در هفته برنامه اي براي منحرف جلوه دادن آموزه هاي شيعي و اعلام مباح بودن ريختن خون شيعيان برگزار مي كند و اين برنامه ها را به طور مستقيم از بلندگوهاي خود پخش مي كند.
 
آسيا تايمز مي نويسد: برخي از افراد متأثر از اين تبليغات شيعيان را كافر مي دانند و مي گويند تا زماني كه از مذهب خود برنگردند، خشونت عليه آنها هم متوقف نخواهد شد. اين محافل در دسامبر 2011، 300 شيعه را از خانه هايشان در روستاي «نانگ كرنانگ» در جزيره مادورا بيرون راندند و يك مدرسه و عبادتگاه آنها را ويران كردند و مقامات محلي نيز طبق عرف معمول، از مهاجمان جانبداري كردند. در همان زمان «تاج الملوك» از رهبران محلي شيعيان برغم اعتراض هاي مكرر نهادهاي بين المللي حقوق بشر، به اتهام كفرگويي به دو سال زندان محكوم شد.
 
اين گزارش حاكي است: در 26 اوت 2012 نيز حدود 30 شيعه هنگام عزيمت از روستاي نانگ كرنانگ با يورش افراد مسلح به شمشير و قمه روبرو شدند كه در اين حمله دو تن حين دفاع از زنان و كودكان كشته شدند. مهاجمان تعدادي از كودكان شيعه را از والدين آنها جدا كردند و ربودند.به نوشته آسيا تايمز، ارعاب عليه شيعيان در جزيره مادورا به حدي است كه در حال حاضر آنها از فاش كردن مذهب خود ابا دارند و بسياري نيز اين منطقه را ترك كرده اند.
 
دولت اندونزي به جاي تلاش براي برقراري عدالت، بيشتر به رضايت مهاجمان اهميت مي دهد. سخنان «سوريادارما علي» وزير امور ديني اندونزي جاي هيچ ترديدي در زمينه هواداري اش از مهاجمان باقي نگذاشته است. اين مقام اندونزيايي گفت: «بهترين راه براي جلوگيري از خشونت ورزي، تغيير مذهب شيعيان است.»

گروهي از آوارگان شيعه اي كه در اردوگاه «سامپانگ» اسكان داده شده و گرفتار نوميدي، گرسنگي و شرايط دشوار بودند، ماه نوامبر فرستاده اي را به پارلمان اندونزي اعزام كردند و ضمن طرح مشكلات خود خواستار بازگشت به زادگاهش شدند. اما فرستاده شيعيان با موجي از اهانت و ناسزا از سوي نمايندگان پارلمان روبرو شد.
 

ايران مي داند چه مي خواهد و چگونه به اهداف خود برسد
 
يك روزنامه سعودي چاپ لندن در گزارشي تصريح كرد: در چالش با آمريكا و اسرائيل، زمان به نفع ايران پيش مي رود و غرب سرانجام به ايران هسته اي تن خواهد داد.

روزنامه الحيات در گزارش خود با اشاره به روند طولاني مذاكرات ايران و غرب مي نويسد: در اين روند پيچيده مذاكرات همه طرف ها برگه اي در اختيار دارند، غرب نيروي اجبار و فشار بر ايران را در دست دارد و مي خواهد ايران را وادار به قبول خواسته هايش كند، ايران نيز قدرت تاثيرگذاري را دارد كه به واسطه آنها مي تواند دست نيافتني ترين چيزها را به دست آورد، و اعراب تنها كساني هستند كه هيچ قدرتي در اختيار ندارند.
 
 حتي استراتژي فرضي را هم ندارند، براي همين دائما مي پرسند: اگر ايران هسته اي شد آن گاه چه مي شود؟ در مقابل مي بينيم كه ايران داراي استراتژي واحد و ثابتي است و از تاكتيك هاي متعدد استفاده مي كند تا به مصالح و اهداف استراتژيكش برسد؛ قدرت برتر منطقه اي براي تحقق همه اهداف و مصالحش. ايران از استراتژي رو به جلو در مذاكره با غرب استفاده مي كند.
 
اين روزنامه مي نويسد: مقامات ايران مي دانند كه چه مي خواهند، و به طور جدي مي دانند كه براي رسيدن به آن بايد چه كنند، آن هم براساس سياست كمترين هزينه. آنها در كنار رويكرد ايدئولوژيك، عمل گرا نيز هستند، اگر به نفع مصالح استراتژيكي كه به دنبال آن هستند، باشند، حاضرند معامله كنند.
 
اين روزنامه افزود: ايران نفوذ خود را در عراق و افغانستان تقويت كرد، از آن سو به كمك مستضعفان فلسطيني و لبناني آمد و براساس تفاهمات ايدئولوژيك با سوريه هم پيمان شد، و تبديل به يك قدرت منطقه اي شد كه برگه هاي بسياري در اختيار دارد و جورج بوش ماجراجو را وادار كرد كه قدرتش را به رسميت بشناسد و از تهران كمك بخواهد تا براي تامين امنيتش كمك كند. بدين ترتيب ايران در دوران جورج بوش تبديل به يك قدرت معتبر شد كه نمي توان به آن حمله كرد بدون اين كه امنيت آمريكا خدشه دار نشود.
 
الحيات در ادامه مي نويسد: سال ها از آغاز مذاكرات ايران و غرب بر سر برنامه هسته اي اش گذشته و تهران اكنون توانسته است براساس سه تاكتيك برنامه هاي خود را پيش ببرد. اولا؛ استمرار در مذاكرات، تشديد فعاليت هاي برنامه صلح آميز هسته اي اش و در عين حال اجازه بازديد آژانس بين المللي انرژي اتمي از اين تاسيسات براساس اصول استقلال و تاييد ديپلماسي.
 
ثانيا؛ به رغم سختي هاي بسيار، برنامه اتمي اش ادامه مي دهد و اكنون توانسته كه ميزان اورانيوم غني شده خود را از 850 كيلوگرم به 8/6تن برساند و اكنون نيز براساس گفته هاي ايهود باراك، تلاش مي كند تا موقعيت تاسيسات هسته اي اش را در كوه هاي فوردو تقويت كند تا از گزند حملات هوايي اسرائيل در امان بماند. ثالثا؛ ايجاد تاييد و حمايت اجتماعي در داخل ايران از برنامه هسته اي اش و ايجاد اين باور كه برنامه هسته اي نياز حياتي براي امنيت كشور است.
 
اين روزنامه معتقد است: هرچه رسيدن به توافق در برابر برنامه هسته اي ايران به تاخير بيفتد، زمان به نفع تهران پيش خواهد رفت، به خصوص اگر كه متغيرها به همين ترتيب فعلي ادامه داشته باشد، در آن صورت خواهيم ديد كه غرب مجبور خواهد شد تا در تعامل خود با ايران تجديدنظر كند و بر دور شدن از گزينه نظامي تاكيد ورزد.
 
 در آن صورت تنها براي اين كه نشان دهد دستاوردي به دست آورده صرفا بر روي تحريم هاي اقتصادي مانور خواهد داد و كاهش ارزش ريال را بهانه خواهد كرد. تحليلگران بر اين اعتقادند كه مدت زمان اين ديدگاه نيز كوتاه خواهد بود چرا كه به زودي شاهد خواهيم بود ايران از تحريم ها عبور خواهد كرد. همان طور كه در جنگ ايران و عراق ديديم كه به رغم جنگ و هزينه هاي انساني و مادي اش تهران توانست از تحريم ها عبور كند.

الحيات در پايان تحليل خود تصريح مي كند: اعراب نبايد از ايران بترسند و آن را خطري براي خود بدانند بلكه برعكس اين سياست هاي دوگانه غرب است كه مصالح اعراب را مورد تهديد قرار مي دهد. غرب خوب مي داند كه ايران سلاح هسته اي ندارد و از قضا خود نيز بر آن تاكيد مي كند و اين حقيقتي است كه شكي بر آن نمي توان كرد اما غربي ها اصرار دارند واقعيت را به گونه اي ديگر به اعراب و جهان نشان دهند.
 
در عالم واقع ايران از تكنولوژي بالايي برخوردار است كه اين تكنولوژي سبب شده تا غرب به وحشت بيفتد. اين حقيقت را بايد پذيرفت كه غربي ها خواهند پذيرفت ايران غني سازي اورانيوم خود را آن هم با غلظت بالا ادامه دهد مشروط بر اين كه به سمت ساخت سلاح هسته اي نرود و در آن صورت به هر آن چه مي خواسته رسيده است. در نهايت اسرائيل نيز به رغم تهديدهايي كه از ناحيه ايران احساس مي كند، ايران هسته اي را خواهد پذيرفت. آن چه اسرائيل را از ناحيه ايران مي ترساند نفوذ منطقه اي آن است كه موجوديت تل آويو را به خطر انداخته است.
 
 
نمي خواستم نوار مكالمات فاش شود اما راستي آزمايي كار را خراب كرد
 
همكار فراري نشريات زنجيره اي كه نوار مكالمات با مهدي هاشمي را ضبط كرده و در اختيار شاكي نامبرده گذاشته، جزئيات ماجرا و نيز بخشي از جزئيات همكاري با مهدي هاشمي را بازگو كرد.نيك آهنگ كوثر درباره نوار مكالماتش با مهدي هاشمي كه انتشار آن بخشي از تحركات پشت پرده و ماهيت مهدي هاشمي را بازگو مي كند، نوشت: اگر تا دو هفته پيش نگران اثر انتشار نوارها و فايل هاي مهدي هاشمي بودم، چرا كه اولا فقط و فقط براي سنديت ضبط شده و از نظر قانوني و اخلاقي از ضبط گفتگوي ايشان دفاع مي كنم، اما مطمئن بودم كه انتشار آن ضررهاي جبران ناپذيري به بار خواهد آورد. سوال عمده اين بوده كه چرا فايل هايي كه ظاهرا به پرونده شكايت بوذري عليه هاشمي ربطي نداشته را تقديم دادگاه كرده ام؟
 
 جواب را كساني كه قوانين كانادا را نمي شناسند، به راحتي درك نمي كنند. اما يك حقوق دان و استاد دانشگاه اين توضيح را براي دوستاني كه آشنايي به مسائل حقوقي ندارند در اختيار من قرار داده است؛ «احضار شما به دادگاه و الزام شما به پاسخگويي و ابراز مدارك و اطلاعات مورد نظر يك طرف براساس تاسيس كشف دليل ( Discovery) صورت گرفته است؛ تاسيس ديسكاوري يا كشف دليل مخصوص كشورهاي آمريكاي شمالي است كه براساس آن هر يك از طرفين بايد تمام كارت ها و دلايل خود را روي ميز بگذارند. حتي اشخاص ثالث مانند گواهان و مطلعين (در اين پرونده مانند شما) مكلف به رعايت دستور دادگاه درخصوص الزام به افشاي اطلاعات و مدارك هستند.
 
وي اضافه كرد: وكيل آقاي هاشمي در ماه اوت سال جاري، با حكم دادگاه [كانادا] بنده را براي انجام «راستي آزمايي» احضار كرد از من خواستار «كليه مدارك و فايل ها» شد. من از طرق مختلف (نزديكان آقاي هاشمي) پيغام فرستادم كه اگر بر همين اساس به جلسه راستي آزمايي بروم، مطابق قانون موظفم همه مداركي كه در اختيار دارم را تقديم كنم، چون پنهان كردن مدارك و از بين بردن آنها كاملا غيرقانوني است و در ميان آنها فايل هايي هست كه به نفع هيچ كس نخواهد بود در اختيار افراد ديگر قرار گيرد. متاسفانه يا پيام من را به ايشان نرساندند و يا خيال كردند من مطابق قانون عمل نمي كنم.

همكار متواري نشريات زنجيره اي در ادامه توضيحاتش مي نويسد: آقاي هاشمي در جلسه راستي آزمايي خود ميزان آشنايي اعضاي خانواده خود را با بنده تكذيب كرده و همچنين مي گويند كه هر از گاهي سايت خودنويس را مي خوانده اند و بعد از مدتي به خاطر عدم اعتبار خبرهايش آن را نگاه نمي كرده اند. آقاي هاشمي نمي گويند كه در محدوده زماني پيش از 16 اكتبر 2010، چند ده بار به خودنويس زنگ زده تا خبرهاي مختلف را به ما بدهد كه برخي بعداً دروغ از آب در آمده و ما از انتشار بسياري كه شاهد ديگري نداشته خودداري كرده بوديم. من در شهادت نامه سطح گفتگوها را تشريح و مدارك را ضميمه كردم.
 
اتفاقا بر سر يكي از خبرها كه غير واقعي بودن آن را به روي شان آوردم، با لحني تهديدآميز هرچه دل شان خواست را به من گفتند و از آن تاريخ يعني 16 اكتبر 2010 تماس ما قطع شد. ممكن است سوال شود چرا گفتگويي خصوصي ضبط شده است؟ مطابق قانون، من حق دارم چنين كنم و از حق قانوني ام دفاع كنم. هر كسي مي گويد كار من غيرقانوني است، از قوانين بي اطلاع است.
 
وي مي افزايد: وكيل آقاي هاشمي در روز موعود، از انجام راستي آزمايي از من خودداري كرد، اما مدارك و شهادت نامه به او داده شده بود. به اين ترتيب، وكلاي شاكي و متهم اين فايل ها را در اختيار داشتند و از آن تاريخ، من به هيچ عنوان اختياري روي آنچه بر سر مدارك آمده، ندارم.

نامزدي معين از سوي حزب مشاركت خيلي به اصلاح طلبان ضربه زد
 
ارگان حلقه لندن با دعوت به تحريم انتخابات رياست جمهوري، حزب مشاركت را پايه گذار منطق حضور در انتخابات به هر قيمت و از سر توهم معرفي كرد.

جرس در تحليلي نوشت: با اندك دقت مي شود به مسئله اي پي برد و آن هم اين است كه عده اي را باور بر آن است كه اصلاح طلبان فقط بازيگران عرصه انتخابات و قدرت مداري و سياست ورزي درون حكومتي هستند و بيش از آن هنري براي عرصه در چنته ندارند، تحليلي كه در وهله اول نامنصفانه به نظر مي رسد اما نياز به واكاوي بيشتري دارد.
 
جرس اضافه مي كند: اشتباه اصلي اصلاح طلبان دقيقاً از زماني شكل گرفت كه زعماي اصلاحات همه چيز را در انتخابات و صندوق رأي جستند و بر آن باور بودند كه همه چيز يعني فعال بودن در كارزار انتخاباتي و هر كسي را بدون توجه به وجه كاريزماي انتخاباتي و فعاليت سياسي معرفي كردن- مسئله اي كه با معرفي دكتر معين به عنوان كانديداي رياست جمهوري بعد از خاتمي از طرف جبهه مشاركت و مجاهدين انقلاب بسيار آسيب زا و ضربه زننده تمام شد- و يا به هر نحوي كانديد و يا كانديداها معرفي كردن و به هر نحوي بودن رأي خود را به صندوق انداختن، و آش اين مسئله تا بدان جا شور شد كه پس از آنهمه اتفاقات ناگوار براي جريان اصلاح طلبي بعد از انتخابات رياست جمهوري 88 سيد محمد خاتمي ليدر و رهبر اصلي جريان اصلاحات به تنهايي و به باور خويش براي نجات اصلاحات! در انتخابات مجلس اخير در حوزه دماوند رأي خود را به صندوق انداخت و بحث ها و واكنش هاي بسياري را دامن زد.

ارگان حلقه لندن بدون اشاره به نقش افتضاحات امثال مهاجراني و كديور و ديگر گردانندگانش در سقوط اصلاح طلبان از چشم مردم، طرفداران حضور در انتخابات در جبهه اصلاحات را قدرت محور معرفي كرد و نوشت: اين باور اصلاح طلبان، اصلاحات را به پرتگاه مي كشاند. نگاه صرفاً انتخاباتي به مقوله اصلاحات- حال چه نگاه مشاركت انتخاباتي مشروط يا نگاه انتخاباتي معقول و يا...-
 
يكي از اولين پيامدهايش نمو و بروز افراد خاصي است كه تا نان و آب اصلاحات به راه است اصلاح طلب هستند و با اندك احساس خطر ذهني يا عيني فرسنگ ها راه خود را كج مي كنند و دوباره در ايام انتخابات براي خودنمايي و بروز اجتماعي اصلاح طلب كج و كوله! مي شوند، و فضا را براي سوء استفاده از اصلاحات و اصلاح طلبان فراهم مي نمايند، افرادي كه با نام و نان اصلاحات حتي در دوره اخير و دوره قبل مجلس در آن حضور داشته و دارند بي آنكه حتي در جلسات مخفي خويش جرأت اندك نداي اصلاح طلبي را داشته باشند.
جرس همچنين با متهم كردن اين طيف از اصلاح طلبان به داشتن شهوت قدرت(!) و با اشاره به بازداشت برخي از دست اندركاران آشوب سال 88 خواستار تحريم انتخابات و عدم معرفي نامزد و عدم حضور در انتخابات شد.
 
حلقه لندن در انتخابات مجلس (اسفند ماه سال 1390) نيز بر تحريم انتخابات تأكيد داشت اما با وجود تبليغ علني پروژه تحريم از سوي جبهه ضد انقلاب و فتنه گران، مشاركت 65 درصدي مردم به عنوان يكي از بالاترين ركوردهاي مشاركت در انتخابات مجلس رقم خورد و بدين ترتيب پيش بيني مي شود ميزان مشاركت در انتخابات رياست جمهوري نيز رقمي به مراتب بالاتر باشد.

دعوت حلقه لندن به تحريم انتخابات در حالي است كه حلقه پاريس و بروكسل (جمع اردشير اميرارجمند و رجب مزروعي در شوراي هماهنگي سبز) نيز هفته گذشته خواستار تحريم انتخابات شدند.
 
*خراسان:
 
دعواي مسئولان يک شهر بر سر نقاشي کوروش

اقدام چند روز پيش شهرداري يکي از شهرهاي غرب کشور در ترسيم تصويري از کوروش بر روي ديوار يکي از معابر عمومي، باعث اعتراض فرماندار و برخي ديگر از مديران محلي شده و هر کدام از مسئولان تلاش مي کردند، امضاي تعدادي از اعضاي شوراي شهر در تاييد يا مخالفت با اين طرح را جمع آوري کنند که در نهايت، نقاشي ديواري کوروش شبانه پاک شد.

درخواست عجيب يک کشور براي توسعه روابط با ايران
 
مسئولان يکي از کشورهاي همسايه که براي بازديد از امکانات و توانمندي هاي برخي استانهاي کشورمان، به ايران سفر کرده بودند، توسعه کمي و کيفي عبادتگاه يکي از اقليت هاي ديني را از جمله درخواست هاي خود براي توسعه روابط با اين استان اعلام کرده و خواستار ايجاد شرايط لازم براي حضور اتباع ديگر کشورها در اين محل براي بازديد و زيارت آن شدند.

*آرمان:
 
عارف کاندیدای اصلاح‌طلبان‌ نیست
 
شنیده شد که رسول منتجب‌نیا تاکید ‌کرد که محمدرضا عارف از‌حق اساسی فردی خودش برای کاندیداتوری استفاده کرده و این کاندیداتوری به‌صورت شخصی اعلام شده است. وی درخصوص کاندیداتوری احتمالی محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر آقای عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اعلام کاندیداتوری کند و در صحنه حاضرباشد، این حضور شخصی خواهد بود.
 
 وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان تاکنون هیچ کاندیدایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در نظر نگرفته‌اند، افزود که اگر شرایط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات فراهم باشد آنها دورهم می‌نشینند و فردی را به‌عنوان کاندیداي نهایی جریان اصلاحات معرفی می‌کنند.
 
مرگ تبعه ایرانی در یک بازداشتگاه درهلند
 
شنیده شد که یک تبعه ایرانی ساعتی پس از بازداشت از سوی پلیس هلند در بازداشتگاه جان خود را از دست داد. مهر نوشت؛ خبرگزاری سراسری هلند خبر از مرگ مرد 40ساله ایرانی در بازداشتگاه شهر هاوتن در هلند داد. بنا به اعلام این خبرگزاری، این مرد روز یکشنبه- نهم دسامبر- در یکی از خیابان‌های شهر اوترخت دستگیر شد.
 
براساس اخبار اعلام‌شده این فرد دارای ناراحتی جسمی بوده که با حضور آمبولانس و امدادگران به بازداشتگاه شهر هاوتن منتقل می‌شود. هنوز ساعتی از دستگیری این فرد نگذشته بود که او در بازداشتگاه پلیس جان خود را از دست داد. تحقیقات پلیس جنایی هلند برای مشخص شدن علت مرگ او آغاز شده است. هنوز هویت این فرد و علت دستگیری او از سوی پلیس هلند اعلام نشده است.
 
تکذیب ‌شایعه ‌بسته‌شدن ‌دفتر‌حماس ‌درتهران
 
شنیده شد که نماینده حماس در تهران خبر منتشرشده مبنی بر بسته شدن دفتر این جنبش در تهران را کذب محض خواند. «خالد قدومی » اخبار منتشرشده در برخی از سایت‌ها درخصوص بسته شدن دفتر این جنبش در تهران را رد کرد. وی انتشار این خبر را بی‌اساس خواند و گفت: دفتر حماس در تهران همچنان باز است و انتشار این خبر اصلا نیازی به واکنش ندارد. پیش از این برخی از سایت‌ها در راستای فضاسازی و القای تخریب در روابط ایران و حماس مدعی بسته شدن دفتر این جنبش در تهران شده بودند.
 
زمزمه خانه‌تکانی در وزارت ارتباطات
 
شنیده شد که پس از برکناری تقی‌پور وزیر سابق ارتباطات و انتصاب نیکزاد وزیر فعلی راه‌ و شهرسازی، زمزمه نخستین تغییرات در این وزارتخانه آن هم دو روز پس از معارفه سرپرست جدید، شنیده می‌شود. فارس نوشت؛ پس از برکناری رضا تقی‌پور از وزارت ارتباطات و سرپرستی نیکزاد بر این وزارتخانه، زمزمه نخستین تغییرات در این وزارتخانه دو روز پس از مراسم معارفه به گوش می‌رسد. براساس این گزارش، بر اساس شنیده‌ها به‌جای علی افتخاری، مدیرکل سابق امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هم‌اکنون معاون وی به سمت سرپرستی این اداره کل منصوب شده است.
 
نظرهاشمی درباره نوار منتسب به فرزندش
 
شنیده شد که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صدای منتسب به فرزند خود را «ساختگی» خواند. تسنیم نوشت؛ آیت‌الله اكبر هاشمی‌رفسنجانی به فایل صوتی منتسب به مهدی هاشمی فرزند خود كه در رسانه‌های داخلی منتشر شده است، واكنش نشان داده و آن‌را ساختگی خوانده است.اخیراً برخی رسانه‌ها با انتشار فایلی صوتی كه عنوان «مكالمه محرمانه» روی آن گذاشته‌اند، آن‌را به ‌مهدی هاشمی‌رفسنجانی و نیك‌آهنگ كوثر كاریكاتوریست وابسته به اپوزیسیون منتسب كرده‌اند. در این فایل صوتی كه زمان آن 21 مهرماه سال 89 اعلام شده، ‌اظهارات تندی علیه جمهوری اسلامی و مقامات عالی‌رتبه آن مطرح شده است.
 
دفتر عارف دیدار انتخاباتی با خاتمی را تکذیب کرد
 
شنیده شد که دفتر محمدرضا عارف با ارسال نمابری نوشت؛خبر «سایت مشرق» مبنی بر دیدار معاون‌اول دولت اصلاحات با آقای خاتمی کذب است. «مشرق» نوشته بود؛ محمدرضا عارف در دیداری که اخیرا با سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق کشورمان، داشته تاکید کرده که فقط درصورت نامزدی آقای خاتمی کنار می‌کشد و در غیر این‌صورت حتی با وجود 10رای در انتخابات سال آینده شرکت می‌کند که این مطلب مبنای تحلیل بعضی از سایت‌ها و رسانه‌ها قرار گرفت.
 
 بدين‌وسيله هرگونه دیداری در هفته‌های اخیر بین آقايان عارف و سیدمحمد خاتمی درباره انتخابات تکذیب مي‌شود. همچنین شکایت از این سایت و رسانه‌های همسو که بر مبنای اخبار دروغ، تحلیل‌های موردنظر خود را برای پیگیری خط نفاق و تفرقه بین اصلاح‌طلبان دنبال می‌کنند، حق قانوني خود و محفوظ مي‌دانيم.
 
برگزاری پارتی در درمانگاه
 
شنیده شد که معاون دادستان تهران گفت: کار به جایی رسیده است که روز روشن یک طبقه درمانگاه را قرق کرده و پارتی راه می‌اندازند. مهر نوشت؛ حجت‌الاسلام حوزان سرپرست سابق دادسرای ارشاد تهران در مراسم تودیع خود از اقدامات این دادسرا درخصوص برخورد با جرایم مشروبات الکلی، قهوه‌خانه‌ها و مفاسد اخلاقی توضیح داد. وی گفت: من عادت ندارم آمار ارائه کنم ولی می‌گویم که به جایی رسیده‌ایم که در طبقه دوم یک درمانگاه پارتی برگزار می‌کنند اگر پلیس با قدرت پای کار باشد با همین کمبود نیرو می‌توانیم چهره تهران را تغییر دهیم.
 
توقف خروج بی‌رویه طلا از کشور با تصمیم ویژه دولت
 
شنیده شد که سخنگوی اقتصادی دولت گفت: گمرک توانست با تشخیص خروج بی‌رویه طلا و مصنوعات زینتی از کشور، هشدارهای مناسب را برای اتخاذ تصمیمات مؤثر به دولت بدهد. خبرفارسی نوشت؛ سیدشمس‌الدین حسینی در بازدید از گمرک قزوین با قدردانی از گمرک جمهوری اسلامی ایران، به خاطر کمک به اداره اقتصاد کشور در شرایط خاص اخیر اظهار داشت: گمرک توانست با تشخیص خروج بی رویه طلا و مصنوعات زینتی از کشور، هشدارهای مناسب را درجهت اتخاذ تصمیمات مؤثر به دولت بدهد.
 
 پیش از این، یک مقام مطلع در گفت‌وگو با مهر درباره جزئیات ممنوعیت صادرات فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) بدون مجوز بانک مرکزی گفته بود: کارگروه اقتصادی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت این تصمیم را اتخاذ کرده است.

اجرای حکم 4 زمین خوار پایتخت
 
شنیده شد که معاون دادستان تهران از اجرای احکام چهار زمین خوار بزرگ پایتخت خبرداد. مرتضی تورک با بیان اینکه حکم نهایی چهار زمین خوار بزرگ پایتخت در مرحله اجرا قرار گرفته است گفت: غیر از مجازات های قانونی زمین های تصرف شده توسط زمین خواران رفع تصرف می شود.
 
مهرنوشت؛ وی افزود: در سه مورد از این پرونده ها زمین خواران اقدام به تصرف حریم رودخانه کرده و در منطقه فشم سالیان سال با ایجاد رستوران های شیک ومجلل کسب درآمد می کردند. سرپرست دادسرای ویژه زمین خواری گفت: صبح دیروز با حضور نماینده دادسرا، نیروی انتظامی ومسئولان مربوطه رستوران های شب های تهران، باران و یک رستوران سنتی دیگر رفع تصرف شد.
 
تورک گفت: همچنین امروز یکی از مغازه های تصرف شده توسط یک زمین خوار در منطقه ونک هم رفع تصرف شد. وی گفت: زمین خواری که حلال و حرام را نمی داند و برخلاف قانون بستر رودخانه و حاشیه رودخانه را تصاحب می کند باید مجازات شود. شرکت آب منطقه ای تهران باید این مسائل را پیگیری کند.

*ابتکار:
 
ضبط هديه دانشجويان به حاجي بابايي
 
- تعدادي از اعضاي جنبش عدالتخواه دانشجويي در اعتراض به آتش سوزي کلاس درسي در روستاي شين‌آباد، با در دست داشتن بخاري نفتي مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش حاضر شدند.به گزارش ايسنا، اين مراسم نمادين که به گفته برگزارکنندگان با هدف هديه دادن بخاري نفتي به وزير آموزش و پرورش به علامت اعتراض به فوت يک دانش‌آموزر و مجروحيت چندي دانش‌آمو ديگر در اثر آتش سوزي در مدرسه با بخاري نفتي برگزار شد، با برخورد نيروهاي حراست آموزش و پرورش و کارکنان اين وزارتخانه مواجه شد و به گفته دانشجويان بخاري مذکور توسط اين نيروها ضبط شد.

تکذيب‌شايعه‌بسته‌شدن‌دفتر‌حماس‌درتهران
 
- نماينده حماس در تهران خبر منتشر شده مبني بر بسته شدن دفتر اين جنبش در تهران را کذب محض خواند.به گزارش فارس، «خالد قدومي » نماينده جنبش حماس در تهران، اخبار منتشر شده در برخي از سايت‌ها در خصوص بسته شدن دفتر اين جنبش در تهران را رد کرد.وي انتشار اين خبر را بي اساس خواند و گفت: دفتر حماس در تهران همچنان باز است و انتشار اين خبر اصلا نيازي به واکنش ندارد.پيش از اين برخي از سايت‌ها در راستاي فضا سازي و القاي تخريب در روابط ايران و حماس مدعي بسته شدن دفتر اين جنبش در تهران شده بودند.
 
*جمهوری:
 
از هم اکنون؛ 3نامزد رياست جمهوري متناوبا تشکیل جلسه می دهند!
 
 با اينكه هنوز حدود 6 ماه تا انتخابات رياست جمهوري يازدهم وقت باقي است، منابع سياسي خبر مي‌دهند محفل‌هاي كوچكي مركب از افرادي كه درصدد مطرح كردن خود به عنوان نامزد رياست جمهوري هستند تشكيل شده كه با برگزاري جلسات متناوب در حال رايزني و فراهم ساختن زمينه براي خود هستند.
 
 يكي از اين محافل، از سه نامزد احتمالي رياست جمهوري تشكيل شده كه با هم قرار گذاشته‌اند هر سه وارد صحنه شوند ولي در نهايت هر كدام زمينه بيشتري داشت، دو نفر ديگر به نفع او كنار بروند. طرفه اينكه از اين سه نفر يكي رجل نظامي است، ديگري رجل طبابت و سياست و سومي رجل دانشگاهي ولي هيچكدام از آنها رجل مذهبي نيستند. بدين ترتيب، معلوم نيست شوراي نگهبان با توجه به اينكه نامزدهاي رياست جمهوري بايد از "رجال مذهبي و سياسي" باشند درباره صلاحيت اين افراد چه تصميمي خواهد گرفت!

بی انظباطی دولت در تبادل تفاهم نامه بودجه سال 91
 
برخي مقامات دولتي در گفتگوهاي غيررسمي از عدم تبادل تفاهم نامه بودجه سال 91 ميان معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري با بسياري از دستگاه‌ها خبر مي‌دهند. به موجب آنچه در آئين نامه اجرايي بودجه مقرر شده، پس از تصويب لايحه بودجه در مجلس و تأييد آن در شوراي نگهبان، دولت قانون را به دستگاه‌هاي زيرمجموعه خود ابلاغ مي‌كند و پس از ابلاغ قانون، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي در قالب انعقاد تفاهم نامه‌هاي روشن و جداگانه‌اي با تمامي دستگاه‌ها، اختصاص بودجه مصوب را رسميت مي‌بخشد تا پس از پايان سال امكان نظارت بر فرايند تخصيص بودجه و عملكرد دستگاه‌ها توسط نهادهاي نظارتي فراهم باشد.
 
برخلاف اين دستورالعمل، اكنون با گذشت قريب 9 ماه از سال به دليل فقدان تفاهم نامه‌هاي بودجه سال 91 ميان معاونت برنامه‌ريزي و دستگاه‌هاي اجرايي، پرداخت بسياري از بودجه‌هاي اختصاص يافته به دستگاه‌ها به صورت علي‌الحساب بوده است. طبيعي است چنين روندي به عدم شفافيت عملكرد دولت و بي‌انضباطي مالي منجر خواهد شد.
 
محمد رضا رحيمي عذرخواهي كرد
 
 به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، معاون اول رئيس‌جمهور به دنبال انتشار خبر انتقادآميز رسانه‌ها به نقل از مردم درخصوص "كنار هم قرار گرفتن نام خداوند، رهبري و رئيس جمهوري" كه در جريان سخنراني معاون اول رئيس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح توسعه سيمان بوكان اتفاق افتاد، ضمن پوزش و پذيرش اين انتقاد سازنده، تاكيد كرد كه "اشتباه لفظي و سهوي مذكور به دور از هر نوع انگيزه و قصد اغراق گويي و ناشي از فشردگي و تغيير ناگهاني برنامه‌ها بوده است." رحيمي در مراسم افتتاح كارخانه سيمان بوكان به جاي بسم‌الله الرحمن الرحيم گفته بود: به نام خدا و به نام مقام معظم رهبري و به نام رئيس جمهور!
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.