سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

سالانه 14هزار متر مربع فرش دستباف در شهرستان شیروان تولید می شود

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی از تولید 14هزار مترمربع فرش دستباف در شهرستان شیروان خبرداد.

 

سید ابراهیم حسینی درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، افزود: دراین شهرستان 2هزارو 700بافنده در زمینه تولید فرش فعالیت می کنند که از ابتدای امسال 8 هزار مترمربع فرش توسط این هنرمندان بافته شده است.

وی با بیان اینکه ازاین بافندگان هزارو 200 نفربه صورت دائمی و هزارو 500 نفر به صورت فصلی وپاره وقت در این حوزه فعال هستند، تصریح کرد: تاکنون 600نفر از قالیبافان برای گرفتن گواهینامه مهارت به سازمان فنی وحرفه ای معرفی شده که 500نفر موفق به دریافت گواهی شده اند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان افزود: تاکنون 120 پروانه برای تولید فرش کارگاهی شیروان صادر شده و 850 نفر برای استفاده ازتسهیلات مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین برای 306 نفر دراین حوزه مجوز مشاغل خانگی صادر شده و167 نفر آماده صدور مجوز هستند که 85نفر به بانک ها معرفی شده اند و2نفر نیز متقاضی استفاده از تسهیلات پشتیبان هستند.

حسینی مشکل آموزش وبیمه ،نبود حمایت مالی وپیگیری نشدن امور فرش به علت نبود نیروی کافی را از مشکلات فعالان حوزه فرش در این شهرستان عنوان کرد وافزود: ایجاد بانک اطلاعاتی برای بافندگان وبیمه شدگان، اعطای تسهیلات ، ایجاد پوششهای صادراتی فرش وبرگزاری جلسات هم افزایی وفراهم ساختن زمینه ایجاد ارزش افزوده دربخش فرش از اقدامات این اداره است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.