سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فساد مالي گسترده در اجراي طرحهاي بزرگ در عربستان

فساد مالي و اداري اجراي پروژه هاي ميلياردي را در عربستان دچار مشکل کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ؛ محمد شريف رئيس هيئت ملي مبارزه با فساد از وجود پروژه هاي ميلياردي خبر داد که هم اکنون بر اثر فساد دستخوش فرسودگي شده اند. منظور وي پروژه هاي راهسازي و فاضلاب ( به گفته خود او) است. وي تاکيد کرد تحقيق در زمينه فساد تنها به مسائل کوچک منحصر نمي شود.

شريف ديروز در گفتگو با رسانه ها به مناسبت روز جهاني مبارزه با فساد گفت پروژه هاي راهسازي و فاضلاب در عربستان سعودي رتبه نخست را در فهرست مفاسد به خود اختصاص داده است. وي توضيح داد مسائل بزرگ اين چنيني، به هيئت نظارت و تحقيق و تفحص به عنوان نهاد مجاز به بررسي اين مسائل ارجاع مي شود و رسيدگي به مسائلي که بعد کيفري پيدا کند در صلاحيت خود وزير است و در صورتي که اين هيئت به حکم وزير درباره آن مسائل قانع نشود اين حق را دارد که به آن اعتراض کند و همه مسئله را به علت تخصصي بودن به هيئت نظارت و تحقيق و تفحص ارجاع دهد.

رئيس هيئت ملي مبارزه با فساد در پاسخ به سوال روزنامه الشرق الاوسط بر تلاش دستگاه تحت امر خود براي راه اندازي يک پايگاه اطلاعات درباره ميزان فساد در عربستان سعودي، از طريق کشف، پيگيري و پيگرد قانوني در صورت نياز تاکيد کرد. وي افزود اين ابزارها تاثير بسيار زيادي در مهار فساد و ارزيابي علل آن از طريق پايگاه اطلاعات تخصصي دارد.

رئيس هيئت مبارزه با فساد عربستان گفت دستگاه تحت مديريت وي، عملا ايجاد اين پايگاه اطلاعات را از طريق تحقيقات و نظرسنجي ها و گرفتن اطلاعات از برخي دستگاههاي دولتي آغاز کرده است اين هيئت از اين طريق مي تواند پايگاهي اطلاعاتي را راه اندازي کند که به کمک آن بتواند شيوه هاي بهتر مبارزه با انواع مفاسد را تعيين کند.

وي درباره مجازات افرادي که دست داشتن آنها در فساد اثبات شود گفت نقش هيئت مبارزه با فساد آن است که فساد را کشف و ادله و قرائن مربوط به آن و اطلاعات لازم را جمع آوري کند و با تشکيل پرونده و تعيين اتهامات، آن را به مراجع ذيصلاح ارجاع دهد از آن به بعد اين مراجع ذيصلاح هستند که با تحقيق و بررسي و تنظيم لايحه اتهامي متهم را با قرار اتهام و پرونده مربوطه به مراجع قضايي در ديوان دادگستري ارجاع مي دهند.
برچسب ها: عربستان ، طرح ، فساد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.