سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مقوله‌ای ملی برخاسته از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مقوله‌ای ملی برخاسته از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،سیدجواد جعفری ظهر امروز در نشست کارگروه ستاد ویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان‌رضوی در محل سالن اجتماعات استانداری اظهارکرد:مشهد با عنوان شهری فراملی و کلانشهری مذهبی باید در حوزه عفاف و حجاب به شکل ویژه فعالیت و نگاه‌ها را معطوف خویش کند.

جعفری با بیان اینکه حصول نتیجه و بروز آثار طرح عفاف و حجاب در بدنه جامعه مشهد است خاطرنشان کرد: حصول نتیجه و دست‌یابی به نقاط روشن نیازمند پیگیری مستمر و ایجاد نگاه ارزشی به این کلانشهر مذهبی است.

وی تصریح کرد: درحال حاضر در حوزه عفاف و حجاب طرح‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت به همت همکاری دستگاه‌ها اجرایی شده و روند امیدوارکننده‌ای را شاهد هستیم.

جعفری از برگزاری همایش عفاف و حجاب در بهمن‌ماه سال جاری به همت موسسه آموزش عالی تابران مشهد خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی به‌ویژه در فضای فعلی مد و حجاب است.

وی تاکید کرد: اگرچه اقدام این موسسه آموزش عالی در جهت ترویج فرهنگ حجاب قابل تکریم و ارزشمند است اما در وهله نخست باید به غنای محتوایی همایش توجه کرد.

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این همایش باید در جمع‌های دانشجویی و در فضای دانشگاه‌ها برگزار شود و برگزاری آنها در هتل‌هایی با هزینه هنگفت دردی از جامعه دوا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پوشش و حجاب باید مبتنی بر هویت دینی و اسلامی و اصالت ایرانی باشد و یکی از مشکلات ما در حوزه مد و نبود الگوی مناسب در چارچوب ارزش‌های جامعه در پوشش است.

جعفری با تاکید بر اینکه در طراحی مد و ارائه پوشش متنوع ایرانی اسلامی باید تلاش شود، اذعان داشت: طراحی بیش از 50 نوع لباس و پوشش ایرانی اسلامی توسط حرکت داوطلبانه و امری خودجوش جمع آوری و در قالب کتاب تهیه شده است./س

برچسب ها: طرح ، ترویج ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.