سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرتاج‌الدینی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

لزوم بازنگري در زمان ارائه بودجه به مجلس/ فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال آتی لحاظ می‌شود

مشاور رئیس جمهوردر امور روحانیون گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال آینده لحاظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی مشاور رئیس جمهور در حاشيه جلسه علني امروز ( سه شنبه 21 آذرماه) با حضور در جمع خبرنگاران گفت: شورای نگهبان قطعا به بخشی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ایراد خواهد گرفت، به خصوص در  موادی که اعمال قوه مجریه را در سایر قوا متمرکز کرده است چراكه این موارد خلاف قانون اساسی است.

وی با اشاره به اينكه برخي از اين مواد اختیارات دولت را محدود می‌کند، افزود: همچنین هیئت اجرایی که در رأس وزارت کشور تعریف شده است و اختیارات وزارت کشور به دست این هیئت اجرایی باشد، مخالف قانون اساسی است.

مشاور رئیس جمهور همچنين درباره  نحوه بررسی بودجه و زمان ارائه آن به مجلس گفت: در چند سال اخیر برای زمان ارائه بودجه بحث‌های زیادی انجام گرفته است؛ قبلا روند این موضوع مثل الان نبود.

وي با اشاره به سابقه نمایندگی خود گفت: به نظر بنده  بايد در زمان ارائه بودجه به مجلس بازنگری انجام گیرد چراكه دولت‌های گذشته هم در زمان مصوب در آئین‌نامه، بودجه را به مجلس ارائه نداده‌اند.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: زمان ارائه بودجه باید تغییر کند؛ امسال بودجه از خرداد ماه عملیاتی شد که این موضوع به دلیل نوع بررسی مجلس بوده است.

وی افزود: بودجه کار سنگین و گسترده‌ای را می‌طلبد و زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد بر این اساس باید در نحوه بررسی و تصویب بودجه در مجلس و دولت بازنگری انجام گیرد تا مشکلات کنونی به وجود نیاید.

میرتاج‌الدینی در ادامه تصريح كرد: بر اساس آئین‌نامه، مجلس 3 ماه برای بررسی بودجه زمان دارد و اين درحاليست كه مجلس کل بودجه را بازنویسی می‌کند زمان زیادی را می‌برد.

وي ادامه داد: اگر شیوه بررسی تغییر کند و سیاست کلی بودجه از سوی مجلس تضمین و در برنامه‌ها و سیاست‌های کلان بیاید و دولت هم آنها را در قالب بودجه تدوین کند زمان کمتری صرف شود.

میرتاج‌الدینی  همچنين از لحاظ كردن  اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هم در بودجه سال آتی خبر داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بودجه ، هدفمندی ، یارانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.