سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوري مالکي خواستار اقدام جامعه جهاني براي آزادي اسراي فلسطيني و عرب شد

نوري مالکي نخست وزير عراق روز سه شنبه خواستار تحرک جامعه جهاني براي آزادي اسراي فلسطيني و عرب همچنين اراضي اشغالي فلسطين شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه  ، مالکي در همايش بين المللي همبستگي با اسرا و بازداشت شدگان فلسطيني و عرب در زندانهاي اسرائيل گفت : همبستگي ما با اسرا در زندانهاي اسرائيل بيانگر ايمان ما به عدالت و دفاع از افرادي است که مظلومانه در بند قرار گرفته اند.
وي تصريح کرد : وقت آن رسيده است که جامعه جهاني اقدامي عملي براي آزادي نه فقط اسرا و بازداشت شدگان فلسطيني و عرب بلکه آزادي اراضي اشغالي فلسطيني و پايان دادن به رنج و مشکلات فلسطينان انجام دهد.
در اين همايش که اولين مورد از اين نوع است که بغداد از بيش از  دهه قبل تاکنون ميزبان آن است سلام فياض نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطين ، نبيل العربي دبير کل اتحاديه عرب و نمايندگاني از سازمانهاي جامعه مدني بين المللي و شماري از شخصيتهاي حقوقي و قانوني حضور دارند.
به گفته هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق در اين همايش گزارشهاي زيادي درباره اسراي فلسطيني و عرب در زندانهاي اسرائيل ارائه و راههاي حمايتهاي  مالي و کمک به آنان و موضوع تشکيل صندوقي به اين منظور بررسي خواهد شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.