سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با همکاری بخش خصوصی صورت گرفت

رو نمایی از دو کنتور پیشرفته آب داخلی

امروز از دو کنتور داخلی یکی با توانایی قرائت از راه دور و دیگری کنتور بدون سرب رو نمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عباس ملک شاهی حدادی مدیرعامل شرکت سازنده این کنتور در جمع خبرنگاران گفت : در حال حاضر بیش از 17 نوع کنتور در این مجموعه در کلاس های مختلف ساخته می شود و در ساخت این کنتور ها از فناوری روز نیز استفاده شده است .

وی افزود : امروز از دو کنتور جدید داخلی رو نمایی می شود که یکی از آنها هوشمند بوده و توانایی قرائت از راه دور را نیز دارد .

وی ادامه داد: این کنتور می تواند اطلاعات را از طریق پیامک و امواج رادیویی به مرکز مخابره کند که در این صورت دیگر نیازی به مامور کنتور قرائت نیست .

حدادی اظهار داشت : قیمت تمام شده کنتور هوشمند آب در مقایسه با نمونه های خارجی 40 درصد کمتر است و علاوه بر آن به وسیله متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است .

وی با بیان این که نیاز کنونی بازار به کنتور آب یک میلیون و چهارصد هزار دستگاه است عنوان داشت : این نیاز با توجه به  ساخت مسکن مهر به یک میلیون و پانصد هزار دستگاه و با تکمیل این طرح در سراسر کشور به دو میلیون و سیصد هزار دستگاه در سال افزایش می یابد.

وی در ادامه به رو نمایی از کنتور دیگری با نام لید فری خبر داد و اظهار داشت : این کنتور بدون استفاده از سرب ساخته شده که به نفع سلامت مردم و محیط زیست است .

حدادی با اشاره به این که سرب موجود در کنتور های فعلی در آب غوطه ور نمی شود گفت : بر اساس استاندارد تا سال 2013 مجاز هستیم که 2 تا 2.5 درصد سرب در قطعات استفاده کنیم که اکنون این سرب در کنتور های لید فری حذف شده و باعث ارتقا سلامت مشترکین می شود .

وی خاطر نشان ساخت : کنتور های فعلی قابلیت ارتقا به کنتور های هوشمند را دارند اما به دلیل هزینه بر بودن این کار انجام نمی شود .

وی در پایان گفت :این دو محصول در نمایشگاه آب و فاضلاب که در دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود در معرض نمایش علاقه مندان قرار می گیرد ./عب
برچسب ها: وزارت نیرو ، کنتور ، آب ، خصوصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.