سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

القدس العربی:

بازگشت پاي میز مذاکرات، توهین به خون شهدای غزه است

القدس العربی در گزارشي نوشت: جای بسی تأسف است که تشکیلات خودگردان طرح جدیدی برای بازگشت به میز مذاکرات ارائه می کند در حالی که خون شهدای غزه که در تجاوز اخیر رژیم صهیونیست به شهادت رسیده اند، خشک نشده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش آمده است: انتظار ما این بود که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین بعد از عضویت این کشور در سازمان ملل از دادگاه بین المللی جنایت های جنگی خواستار شروع اقدامات قانونی به منظور تعقیب و محاکمه جنایتکاران جنگی سران رژیم صهیونیستی شود.
جنایتکارانی که برای سوزاندن اجساد زنان و کودکان فلسطینی از فسفر سفید استفاده کرده اند. از ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل گرفته تا ایهود باراک وزیر جنگ و تزیپی لیونی وزیر امورخارجه این رژیم و تمامی ژنرال هایی که در این تجاوز دست داشتند؛ ولی عباس در صدد بازگشت مجدد به میز مذاکره است.
دیروز دکتر صائب عریقات از مقامات تشکیلات خودگردان اعلام کرد که تحرک عربی فلسطینی جدیدی از ماه آینده برای پیشبرد مذاکرات صلح با همکاری طرف های بین المللی تاثیرگذار شروع خواهد شد. از مهمترین بندهای آن، مذاکرات شش ماهه با اسرائیلی ها به شرط توقف شهرک سازی و پذیرش مرزهای 1967 است.
حتما تشکیلات خودگردان صاحب چنین اختیار و ابتکار عملی است! که به خاطر حمایت و پوشش عربی و به منظور عربی فلسطینی خواندن چنین اقدامی کمیته چهارجانبه عربی نیز در آن دخالت داده شده است. عباس پیش از سفر به سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که به محض پذیرش عضویت فلسطین به عنوان کشور ناظر در این سازمان بر سر میز مذاکرات باز خواهد گشت.
تنها توجیه چنین اقدام غافلگیر کننده و نامفهومی این است که رئیس تشکیلات خودگردان به شروطی که برخی کشورهای اروپایی مثل انگلیس برای عضویت فلسطین در سازمان ملل وضع کرده بودند، عمل می کند که از جمله این شروط عدم مراجعه به دادگاه جنایی بین الملل است.
ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس که سخنگوی معظم کشورهایی اروپایی بود دو شرط واضح را وضع کرد، نخست عدم مراجعه به دادگاه جنایی بین المللی، دوم از سرگیری فوری مذاکرات بدون هیچگونه پیش شرط. در حال حاضر عباس با شرط اول موافق کرده است و دور از انتظار نیست که طی روزهای آینده مسئله توقف شهرک سازی را از از شرط دوم حذف کند.
هزاران نفر از فلسطینیانی که در شهر رام الله و دیگر شهرهای فلسطین پیش از عزیمت عباس به سازمان ملل در تایید وی تظاهرات کردند، تنها به این خاطر تظاهرات کردند که گفته شده بود، پذیرش فلسطین به عنوان عضو ناظر تنها راه قانونی و سریع برای رسیدن به دادگاه جنایی بین المللی و عضویت درآن به منظور تعقیب و محاکمه جنایتکاران جنگی صهیونیستی است،.شرکت کنندگان در تظاهرات به خاطر بازگشت به مذاکرات بیهوده و توهین آمیز که تنها نتیجه آن ساخت شهرک های صهیونیستی بیشتر و یهودی سازی قدس اشغالی می باشد، تظاهرات نکردند.
رئیس تشکیلات خودگردان با اتخاذ این تصمیم یکجانبه و بدون مشورت با دیگر گروه های فلسطینی به ویژه حماس که از حامیان اصلی سفر وی به نیویورک بود، آرزوهای فلسطینیان در مورد امکان تحقق آشتی ملی، ایجاد وحدت ملی و عدم سرسپردگی به باج خواهی های رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت.
هر گونه اقدام جدید برای پیشبرد روند صلح تنها از طرف صهیونیست ها و همپیمانان اروپایی‌شان صورت می گیرد و تشکیلات خودگردان فلسطین یا کمیته پیگیری عربی هیچ نقشی در آن ندارند.
جای بسی تأسف است که تشکیلات خودگردان طرح جدیدی برای بازگشت به میز مذاکرات ارائه می کند در حالی که خون شهدای غزه که در تجاوز اخیر رژیم صهیونیست به شهادت رسیده اند، خشک نشده است. تاسف بارتر اینکه، این مقاومت فلسطین بود که در جنگ اخیر توانست با شلیک موشک به تل آویو و قدس اشغالی در میان صهیونیست ها رعب و وحشت ایجاد کند و پیروز میدان شود؛ از این رو شایسته نیست که چنین پیروزی با بازگشت به میز مذاکرات توهین آمیز پاسخ داده شود به ویژه در زمانی که رژیم صهیونیستی به خاطر تداوم سیاست های شهرک سازی در معرض انتقادات شدید همپیمانان اروپایی قرار دارد.
برچسب ها: مذاکرات ، شهدا ، خون ، فلسطین ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.