سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غاری که یخ هایش آب نمی شود +عکس

غارها همیشه به عنوان محل هایی بسیار راز آلود شناخته می شوند و کمتر کسی جرات وارد شدن به آن ها را دارد چرا که معلوم نیست در آن چه خبر است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، غارها شاید از جمله محل های بسیار ترسناک و خطرناک باشند اما گاهی اوقات با ورود به آن ها پا در دنیایی بی نظیر خواهید گذاشت که شاید باورکردن ان بسیار سخت باشد.

این اتفاق دقیقا همان چیزی است که برای غارنوردان آمریکایی رخ داده است. آن ها چندی پیش وارد یک غار در میان کوه ها "راکی" شدند که فضایی بسیار زیبا دارد  و البته مملو از یخ های شفاف و بسیار لغزنده است.



این غار به نام"شکاف یخ" شناخته می شود و نزدیک به 140 متر نیز در زیر زمین قرار دارد. یخ های موجود در آن بسیار شفاف است و چندین متر پهنای هر کدام از آن است.

این غار به دلیل این که در نقطه بسیار سردی از دل کوه قرار دارد و همچنین سرما بعد از وارد شدن به آن راه خروجی پیدا نمی کند همیشه یخ زده است و به گفته متخصصین یخ های آن هیچوقت آب نمی شوند.










برچسب ها: خواندنی ، باشگاه ، یخ ، غار ، آب ، سرد ، کوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۴
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
غاری هم در شهر ایذه در استان خوزستان هست که سنگ نوشته های زیادی دارد و این شهر پایتخت دوره ایلامی است و میگویند زادگاه کوروش کبیر هم هست(همان شهر ایاپیر و انزان و انشان و ...)
به این غار اشکفت سلمان میگن که در زبان محلی اشکفت به معنای غار هست
سازمند
۲۰:۴۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
عالی بود.
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
چه سفری حتمن خوش گذشت
MAHDI
۱۷:۰۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۱
ALI BOD
رشیدی کارمند حفاظت محیط زیست
۱۴:۵۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۱
غار یخگان درشهرستان خلخال نیز دارای یخ دایمی است و هنوز غارنوردان وارد آن نشده اند چون درون آن بسیار سرد و تاریک ودارای ورودی تنگی میباشد که اندک علاقمندانی توانسته اند وارد تالار ابتای غار شوند ولی بعد از مدت کوتاهی خارج شدند و فقط غار نوردان حرفه ای میتوانند ناشناخته های ان را کشف کنند.
مممممم
۰۰:۳۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره بیا از غار ایرانی عکس بگیر مثل این خارجکیه تو اینترنت بزنش تا همه ببینن باشه عزیزم