سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

موج جدید بارش های پاییزی در استان خوزستان آغاز شد

موج جدید بارندگی های پاییزی كه از شب گذشته در اكثر مناطق استان خوزستان آغازشد،پاكیزگی و لطافت هوا را موجب شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، بارندگی های پاییزی كه بنا به اعلام اداره كل هواشناسی خوزستان ناشی از نفوذ یك سامانه باران زای فعال جنوبی است تا اواخر وقت روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

هم اكنون بارش باران این رحمت الهی در اكثر نقاط استان ادامه دارد كه در نقاط مرتفع و كوهستانی بارش به صورت برف گزارش شده است.

اداره كل مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی هشدار داد.

این اداره كل از مردم خواسته از نزدیك شدن به بسترهای رودخانه ها و مسیل ها خودداری كنند.

بنا به این گزارش بارش باران كه هم اكنون در اهواز از شدت بیشتری برخوردار است در برخی مناطق همچون كیانپارس كه فاقد جمع آوری آب های سطحی است سبب آبگرفتگی خیابان ها شده است و تردد خودروها را نیز با مشكلاتی رو به رو كرده است.

اداره كل راه و شهرسازی استان خوزستان نیزاعلام كرد: با وجود بارش متناوب باران

همه محورهای مواصلاتی و جاده های ارتباطی بین شهری باز است و تردد در آنان جریان دارد.

پلیس راه خوزستان نیز از همه رانندگانی كه قصد عبور و تردد در محورهای كوهستانی و برف گیر استان را دارند خواسته است خودروهای خود را به وسایل ایمنی به ویژه زنجیر چرخ مجهز كنند.

ماموران پلیس راه از تردد خودروهایی كه زنجیر چرخ همراه نداشته باشند جلوگیری خواهد كرد.

بنا به این گزارش موج جدید بارندگی ها هرچند مشكلاتی را نیز برای تردد شهروندان به ویژه دانش آموزان فراهم كرده است ولی از سویی خوشحالی و سرور كشاورزان خوزستانی و عشایر كوچ رو كه سال هاست با پدیده خشكسالی دست و پنجه نرم می كنند شده است.

بنا به اعلام سازمان جهاد كشاورزی خوزستان امسال 750هزار هكتار از اراضی كشاورزی خوزستان زیركشت گندم رفته است كه از این میزان 485هزار هكتار آن آبی و بقیه دیم است.

'خسرو چنگلوایی' رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان نیز پیش بینی كرد با توجه به بارندگی های بسیار موثر و فراگیر پاییزی ، تولید گندم در سال زراعی جاری با 10درصد افزایش به یك میلیون و 750هزار تن برسد./س
برچسب ها: بارش ، پاییزی ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.