سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتي وار ؛

سيا به ارتش مخفي تبديل مي شود

پايگاه اينترنتي آنتي وار در گزارشي به قلم ران پل، عضو مجلس نمايندگان آمريکا نوشت: اوايل اين ماه شنيديم که دولت باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا تعداد ماموران مخفي آژانس اطلاعات دفاعي را در کشورهاي ديگر به ميزان قابل توجهي افزايش مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتي وار ، دولت قصد دارد تعداد ماموران مخفي اين آژانس را از رقم کنوني چندصد نفر به بالغ بر هزار و ششصد تن افزايش دهد. ماهيت وظايف اين ماموران نيز تغيير خواهد کرد و از جمع آوري اطلاعات به اقدمات مخفيانه تر تبديل خواهد شد. اين اقدام حاکي از تغيير اساسي در تصميم دولت براي اجراي عمليات نظامي و شبه نظامي در کشورهاي ديگر است. 
متاسفانه، اين تغيير در جهت صلح نيست و بيشتر مرحله اي مرگبار را در  مبارزه با تروريسم رقم خواهد زد. 
شکي نيست که با اين اقدام، حملات به کشورهاي خارجي افزايش خواهد يافت، اما در عين حال روز به روز حملات بيشتري به صورت مخفيانه و بدون اطلاع کنگره يا مردم آمريکا صورت خواهد گرفت. 
اين اقدام همچنين نشانه مبهم شدن هر چه بيشتر خطوط وظايف بين سرويس هاي نظامي و اطلاعاتي آمريکا و تبديل شدن سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) به يک ارتش مخفي است؛ تحولي که بسيار دردسرساز خواهد بود. 
من، ران پل، عضو مجلس نمايندگان آمريکا سال 2010 در يک سخنراني اعلام کردم که سيا در اين کشور يک بار کودتا کرده است. سيا برنامه نظامي و هواپيماهاي بدون سرنشين را کنترل مي کند و در مبارزه با قاچاق مواد مخدر نيز فعال است. سيا براي خود يک دولت مخفي است. اکنون با افزايش حضور ماموران مخفي  آژانس اطلاعات دفاعي آمريکا در نقاط مختلف جهان، اوضاع بدتر هم خواهد شد. زيرا با توجه به اينکه اين آژانس عملاً تحت کنترل وزارت دفاع(پنتاگون) است، نظارت مستقيم کنگره بر برنامه آژانس دشوارتر خواهد شد. شايد اين همان چيزي باشد که آنها مي خواهند. بدين ترتيب سيا در پايگاههاي خود به ماموران مخفي  آژانس اطلاعات دفاعي براي اجراي عمليات در کشورهاي ديگر آموزش خواهد داد. بخش عمده اين عمليات شامل جمع آوري و افزايش اطلاعات مربوط به اهدافي است که براي توسعه برنامه استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين دنبال مي شود. 
اوباما تاکنون ثابت کرده است که ترجيح مي دهد حملات با هواپيماهاي بدون سرنشين را افزايش دهد. براي مثال، وي در دوره نخست رياست جمهوري خود شش بار بيشتر از کل هشت سال رياست جمهوري جرج دبليو بوش، از هواپيماهاي بدون سرنشين براي حمله در پاکستان استفاده کرد. در اين حملات حدود سه هزار نفر که بسياري از آنان غيرنظامي بودند،کشته شدند. 
اوباما به تازگي درباره حملات اسرائيل به فلسطينان در غزه گفت:  هيچ کشوري در جهان شليک موشک بر سر شهروندانش را از خارج از مرزهاي خود تحمل نخواهد کرد. اين اظهارات اوباما در واقع به منزله اين است که آمريکا قصد دارد موشکهاي بيشتري بر سر مردم کشورهاي ديگر فرود آورد. 
من معتقدم سخنان اوباما درباره اسرائيل در مورد همه کشورهاي جهان صادق است. پس تکليف کشورهايي که با هراس از اينکه ما آنها را موشک باران کنيم، زندگي مي کنند، چيست؟ آنها چه فکري درباره آمريکا خواهند کرد؟ آيا ممکن نيست اقدام ما به توسعه جنگ مخفي در نقاط مختلف جهان به ضرر خودمان تمام شود؟ آيا اين اقدام ما را از هر خطري ايمن خواهد کرد؟ 
نتايج بررسي گسترده اي که دانشکده هاي حقوق استمفورد و نيويورک اوايل امسال به عمل آوردند، نشان مي دهد حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در پاکستان  زيانبار و غيرسازنده  است و بيش از آنکه منجر به کشته شدن تروريستها شود، احتمال افزايش آنها را تشديد مي کند. اما دولت به توصيه ها براي تجديدنظر در برنامه خود براي حملات با هواپيماهاي بدون سرنشين هيچ توجهي نکرده است. 
آژانس اطلاعات دفاعي آمريکا قرار است هزاران جاسوس جديد را به خدمت گيرد. اين جاسوسان در حالي به همراه عوامل سيا، به راه اندازي جنگ ها و برپايي کودتاهاي مخفيانه تر در کشورهاي خارجي کمک خواهند کرد که کنگره سکوت اختيار کرده است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.