سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

خرمالومیوه ای مفید برای رشد کودکان

میوه خرمالو برای رشد كودكان مفید است و اگر به خوبی رسیده باشد، در رشد و نمو آنها بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان در ضمن خرمالو دوست معده هم به حساب می آیدآنرا تقویت می‌كند وباعث هضم بهتر غذا می‌شود. اشتهاآور است و برای تسریع رشد كودكان، میوه مناسبی محسوب می‌شود.

این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین A است. ویتامین A اگر به مقدار كافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی را كم می‌كند، بلكه باعث شكننده شدن پوست، ناخن و موها می‌شودپس اگر می خواهید پوست وموی زیبایی دا شته باشید حتما این میوه خوشمزه را بخوریدزیرا علاوه برویتامین A خرمالو منبع بسیار خوب ویتامین C نیز می باشد که این ویتامین نه تنها ویتامین جوانی وزیبایی است بلکه یک آنتی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است .

مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می‌کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت‌زا، مواد مضر و رادیکال‌های التهابی افزایش دهد. این میوه حاوی بسیاری از ویتامین‌های گروه B مثل اسیدفولیک، پیریدوکسین (ویتامین B6)، تیامین و … می‌باشد. این ویتامین‌ها به عنوان کوفاکتورهای لازم برای عملکرد بسیاری از متابولیسم‌های آنزیمی بدن عمل می‌کنند.

خرمالوی تازه حاوی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است. منگنز کوفاکتوری برای سوپراکسید دیسموتاز (آنزیم از بین برنده قوی رادیکال‌های آزاد) است. مس کوفاکتوری برای بسیاری از آنزیم‌های حیاتی مثل سیتوکروم C- اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز است (دیگر مواد معدنی که به عنوان کوفاکتور این آنزیم عمل می‌کنند منگنز و روی هستند). همچنین مس برای تولید گلبول‌های قرمز خون لازم است.

پس تا می توانید وتا وقتی که فصل این میوه تمام نشده آنرا میل نمایید./ب


برچسب ها: خرمالو ، مفید ، رشد ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.