سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

آزادسازی یک قلاده گرگ و 14 پرنده کمیاب در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: یک قلاده گرگ و 14 پرنده کمیاب که در دام شکارچیان غیرمجاز گرفتار آمده بودند، رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی حمیدی دیروز در جریان رهاسازی این پرندگان و حیوانات افزود: با آگاه‌سازی مردم و اطلاع‌رسانی آنها و حضور به موقع نیروهای حفاظتی این پرندگان و حیوانات از دام سودجویان رهایی پیدا کرده و به آغوش طبیعت بازگشتند.

وی گفت: تعداد چهار قطعه پرنده قرقاول، هشت قطعه آنگوت و دو قطعه کبک به همراه یک قلاده گرگ در یک واحد گاوداری توسط فرد سودجو و شکارچی غیرمجاز نگهداری می‌شد که با اطلاع مردم مأموران ما در منطقه حاضر شده و اقدام به کشف و ضبط این پرندگان کردند.

حمیدی با اشاره به ممنوعیت و محدودیت شکار به ویژه در مناطق حفاظتی افزود: ما باید در آستانه فصل سرما و زمستان بیش از گذشته مراقب حیات وحش باشیم و اجازه ندهیم در این زمینه حیوانات و بسیاری از موجودات زنده در مضیقه و مشکل به سر ببرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین به آغاز مهاجرت پرندگان به مناطق گرمسیر و تالاب‌های شمال استان اشاره کرد و گفت:‌ آنچه که در این بین مهم و ضروری به نظر می‌رسد اینکه تلاش کنیم تا این پرندگان در مسافرت و کوچ زمستانی خود با مشکلی مواجه نشوند/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.