سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

قرآن جامع‌ترین سبک زندگی را تذکر داده است

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل گفت: قرآن کریم جامع‌ترین و کامل‌ترین سبک و سیاق زندگی اجتماعی را به همه ما نشان داده تا با تبعیت از آن بتوانیم خوشبختی را برای خود رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد دیروز در همایش زندگی به سبک ایرانی ـاسلامی در اردبیل افزود: ما اگر به این سبک زندگی اسلامی و قرآنی عمل کنیم پیشرفت‌مان به حقیقت و به معنای واقعی در حد اعتلا و ارتقا خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیشرفت در نظام اسلامی ما یک بعدی یا دو بعدی نیست، گفت: برخلاف فرهنگ غربی پیشرفت ما در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی چند بعدی است که یکی از ابعاد ان سبک زندگی و تنظیم رفتار اجتماعی به همراه شیوه زندگی صادقانه است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل همچنین افزود: یکی از ابعاد مهمی که در این زمینه مد نظر می‌باشد نگاه معنوی به زندگی با هدف نجات، فلاح و رستگاری بشریت است که در حقیقت با گرایش به سمت معنویت و ارزش‌مداری می‌توان به این هدف دست یافت.

رجب‌نژاد در ادامه گفت: اگر سبک زندگی توام با این ارزش‌ها و معنویت‌ها باشد امنیت روانی و اخلاقی برقرار شده و در این زمینه به یک سرمنزل مقصود می‌رسیم.

وی از قرآن کریم به عنوان اسباب تذکر و درمان سبک‌های غلط زندگی و رفتارهای ناشایست یاد کرد و افزود: همان طوری که قرآن کریم و نبی مکرم اسلام به ما تذکر می‌دهد که جامعه را باید از آلودگی‌ها به سمت پاکی و طهارت سوق دهیم، قطعاً جامعه ما اگر بر اساس این مفاهیم و آموزه‌های قرآنی درست و دقیق حرکت کند به هدف آفرینش که کمال و سعادت است دست پیدا می‌کند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل جوانان و دانشجویان را به بصیرت و هوشیاری در شکستن توطئه‌های نرم و فرهنگی دشمن فرا خواند و گفت: دشمن سعی می‌کند سبک زندگی ما را آسیب‌پذیر نشان دهد در حالی که در مراکز دانشگاهی و فرهنگی باید بستری فراهم آید تا این آسیب‌ها به صورت دقیق شناسایی شده و نسبت به رفع آن اقدام موثر انجام شود/س 


برچسب ها: اردبیل ، قرآن ، جامع ، ترین ، سبک ، زندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.