سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبل از خواب آرايش چشم را تميز كنيد

هميشه قبل از خواب تمام آرايش چشم پاك شود تا مواد آرايشي وارد چشم نشوند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛  رضا موركيان، كارشناس امور آرايشي و بهداشتي معاونت غذا وداروي دانشگاه علوم پزشكي يزد ضمن بیان این مطلب افزود: محصولات آرايشي و بهداشتي را در دسترس كودكان قرار ندهيد چون ممكن است توسط آنها خورده شود.

رضا موركيان در خصوص نكات مهم هنگام خردي لوازم آرايشي و بهداشتي توصيه كرد: خريد محصولات داراي مجوز از وزارت بهداشت، دقت كردن به تاريخ توليد و انقضاي محصول، تركيبات و مواد تشكيل دهنده فراورده، شرايط نگهداري، طريقه مصرف و موارد منع مصرف و رعايت دستورالعمل نگهداري محصولات از نكات مهمي است كه خريداران بايد به آن توجه داشته باشند همچنين  در صورت مشاهده تغيير در رنگ يا بوي محصول آن را دور بيندازند.

وي ضمن تاكيد بر عدم استفاده مشترك از محصولات آرايشي به علت چسبيدن باكتري هاي پوست به وسايل توصيه كرد: محصولات آرايشي بهداشتي را دور از آفتاب و گرما نگهداري شود چرا كه نور و حرارت باعث از بين رفتن مواد نگهدارنده محصولات مي شود.

موركيان با تاكيد بر رعايت بهداشت و تميز نگه داشتن محصولات پس از خريد، براي جلوگيري از رشد باكتري هاي خطرناك و قارچ ها توصيه كرد: شستن دست ها قبل از استفاده از محصولات  آرايشي و بهداشتي به خصوص مواد آرايشي چشم براي كاهش انتقال عفونت ها از ديگر نكاتي مورد توجه مصرف كنندگان است همچنين هرگز آب به محصولات آرايشي، افزوده نشود مگر اينكه جزء دستورالعمل مصرف آن باشد چراكه مرطوب كردن محصولات خشك شده منجر به ورود باكتري ها به داخل آن مي شود.

وي تاكيد كرد: تنها از محصولات مربوط به چشم براي چشم استفاده كنيد زيرا رنگ هاي موجود در ساير محصولات ممكن است براي چشم تائيد نشده باشد.

اين كارشناس عدم نگهداري محصولات آرايشي در داخل  خودرو، به علت دماي بالا خودرو،  عدم نگهداري محصولات بيشتر از يك سال بعد از باز كردن آن را از ديگر موارد مورد توجه ذكر كرد و يادآورشد: افراد در مورد  محصولات كاملاً طبيعي و گياهي به دليل اينكه داراي موا د نگهدارنده نيستند دقت بيشتري داشته باشند.

وي با بيان اين كه درب محصولات به طور كامل هنگام عدم استفاده بسته شود متذكرشد: در صورت مشاهده هرگونه حساسيت و تحريك ناشي از مصرف محصولات آرايشي و بهداشتي استفاده از محصول قطع كرده و در صورت تداوم به پزشك مراجعه كنيد.

وي با تاكيد بر اين كه افراد از رنگهاي دائمي مژه و سرمه كه مي تواند حاوي سرب  باشد استفاده نكنند گفت: هيچگاه  در حين رانندگي  و در وسيله نقليه  از محصولات آرايشي و بهداشتي استفاده نكنيد  و يا آرايش خود را پاك نكنيد  زيرا مي تواند باعث خراشيدگي چشم شود و در صورتي كه درمان نشود مي تواند باعث عفونت چشم، زخم شدن قرنيه، از دست دادن مژه و ياحتي كوري را به دنبال داشته باشد.

موريكان عنوان داشت: اگر فردي به يك ماده شيميايي خاص حساسيت دارد حتماً برچسب محصول را خوانده و از مصرف  محصولاتي  كه داراي مواد تشكيل دهنده هستند كه منجر به حساسيت مي شود خودداري شود.

اين كارشناس باتاكيد بر اجتناب از عدم قراردادن اسپري ها نزديك آتش  گفت: درصورت قرار دادن اسپري ها نزديك حرارت، آتش و يا دود سيگار استفاده شود مي تواند منجر به حريق شود.

وي  موكدا ضمن تاكيد بر اين كه افراد از استفاده لوازم آرايشي و بهداشتي غير مجاز، بپرهيزنند، گفت: اين محصولات مي تواند باعث كهير، عفونت پوست، عفونت ريشه مو، تغيير رنگ پوست، آكنه، صدمات كبدي و ريزش مو مي شود./ح
برچسب ها: چشم ، آرایش ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.