سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/نخستین بار در خراسان شمالی :

کشت پیاز با استفاده از ریزدانه پنوماتیک مخصوص کاشت پیاز

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ا زکشت پیازبا استفاده ازریزدانه پنوماتیک مخصوص کاشت پیاز دراستان خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، خداداد عابدی بابیان اینکه کشت پیاز باهزینه مصرف بذردست پاش بسیار بالا است،افزود:با استفاده ازاین دستگاه در بذر مصرفی پیاز به میزان 65% نسبت به روش دستپاش صرفه جویی و در استفاده بهینه گیاه از مواد غذایی و یکنواختی سایرحصول در زمان برداشت خواهیم داشت .

وی هدف از بکار گیری تکنولوژی جدید را ارتقاء درجه مکانیزاسیون کشت محصولات ریز دانه به خصوص پیاز اعلام كرد.

عابدی همچنین هدف از بذرکاری را قراردادن مقدار معینی بذردر خاک به منظور جوانه زدن و رشد، عنوان کرد و افزود:با این روش بذرمصرفی در واحد سطح نسبت به روش دستپاشی کاهش یافته،و بذور در عمق معین و یکنواخت خاک قرار می گیرند و عملیات داشت. مثل آبیاری،سله شکنی،وجین کاری،خاک دادن پای بوته ها،سمپاشی و کود پاشی و غیره مناسبتر و آسانتر انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه دربذرکاری دستپاش،بذر بطور یکنواخت در سطح خاک پخش یا پراکنده می شود،افزود:پس از پاشیدن بذر به کمک ماله زدن یا هرس زدن آنها را به زیر خاک برده و فواصل بذور از یکدیگر بهم خورده،برخی بذور در سطح و برخی دیگر در عمق خاک قرار گرفته و مزرعه حالت غیر یکنواختی پیدا می کند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.