سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ نماینده شیروان در مجلس:

بیداری اسلامی معادلات منطقه را به نفع مسلمانان تغییر داد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قدرت‌های غربی بیشترین صدمه و خسارت را از فرآیند بیداری اسلامی در منطقه دیدند،گفت:بیداری اسلامی معادلات منطقه را به نفع مسلمانان تغییر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ عبدالرضا عزیزی با یادآوری سومین سالگرد نهضت بیداری اسلامی در منطقه، توضیح داد: نهضت بیداری اسلامی که منطقه را دستخوش دگرگونی‌های بسیاری کرد در واقع منبعث از آرمان‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره) بود که ریشه در آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) داشت.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت‌های مسلمان باید خیلی پیشتر‌ها این رستاخیز اسلامی را تجربه می‌کردند، افزود: متاسفانه به دلیل وجود دیکتاتوری‌های مطلقه و همچنین نبود رهبری واحد در این کشورها این حرکت به تعویق افتاد؛ درعین حال باید این اتفاق تاریخ‌ساز را با وجود تاخیر زمانی آن، اتفاقی مثبت برای جهان اسلام ارزیابی کرد.

عزیزی با یادآوری این مطلب که کشورهای اسلامی از پتانسیل بالایی برخورداند و بیشترین حجم انرژی در مناطق مسلمان‌نشین جهان واقع شده است، گفت: همه جهان محتاج نفت و گاز این منطقه هستند و این عامل بر تاثیر گذاری این کشورها در معادلات جهانی افزوده است و با کسب استقلال از قدرت‌های بزرگ این کشورها می‌توانند پتانسیل بالقوه خود را به نیرویی بالفعل تبدیل کنند.

نماینده مردم شیروان یادآور شد: بیداری اسلامی موجبات افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس ملت‌های مسلمان شد و مسلمانان دریافتند که با حفظ استقلال خود از قدرت های استکباری می‌توانند سیاست‌های خود را که مبتنی بر شریعت اسلام است جاری کنند و خود برای کشورهایشان تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به تبلیغات منفی قدرت‌های استکباری ضد اسلام گفت: با وجود فضای مسمومی که غربی‌ها از اسلام ارائه داده‌اند امروز صدای اسلام، رساترین صدای جهان شده است.

عزیزی با یادآوری اینکه قدرت‌های غربی بیشترین صدمه و خسارت را از فرآیند بیداری اسلامی دیدند، گفت: غرب همه تلاش خود را سومین سال بیداری اسلامی انجام داد تا بلکه فرآیند بیداری اسلامی را عقیم کند و مانع از سرایت این تحول در دیگر کشورهای اسلامی شود ولی شواهد حاکی از این است که اسلام‌گرایان در آسیا و آفریقا تبدیل به عمده‌ترین بازیگر سیاسی شده‌اند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: برای به ثمر نشستن و شعله‌ور ماندن شعله‌های بیداری اسلامی نیاز مبرمی به اتحاد و اجماع نظر در میان مسلمانان است./س

برچسب ها: تغییر ، معادلات ، منطقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.