سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

آخرين وضعيت "پرهام" 6 ساله با 50 درصد سوختگي

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا هر روز در زندگی اتفاقات مختلفی روی دهد و شاهد حوادث بسياري باشيم. گاهی افراد حادثه‌دیده میان‌سال‌اند، گاهی جوان، گاهی نوجوان و گاهی کودک. کودکان قشر بي‌دفاعي هستند و هر اتفاقی که برایشان بیافتد دل ديگران را به درد می‌آورد. "پرهام حيدري" نیز یکی از این کودکان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، چهار روز پیش، پرهام شش ساله از یکی از خانه‌های خیابان 12 متری اول نبش خیابان 20 منطقه "منبع‌آب" اهواز برای خرید نان از خانه بیرون می‌رود و لابد فکر می‌کند که چند دقیقه دیگر دوباره در خانه است. اما همه چیز این‌گونه پيش نمي‌رود. ساعتی پیش از خروج پرهام از خانه، یک کابل برق از پايه بریده شده و در خیابان افتاده است.

پرهام هنگام رد شدن از كنار كابل بريده‌شده، دچار برق‌گرفتگي با برق فشار متوسط مي‌شود. او اكنون با بيش از 50 درصد سوختگي در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان سوانح و سوختگي طالقاني اهواز بستري است.
  زمانی یکی از اهالی محل است که خود او صحنه سوختگی را دیده، توضيح داد: "چند روزی بود که کابل برق قرمز می‌شد و جرقه می‌زد. برخی از اهالی محل نیز با اداره برق تماس گرفتند ولی نتیجه‌ای حاصل نشد. تا این‌که چهار روز پیش ساعت هشت ونیم صبح کابل برق برید و افتاد وسط خیابان. مردم نیز از آن مکان عبور می‌کردند. ما هم به اداره برق تماس گرفتیم و منتظر شدیم تا بیایند و آن را تعمیر کنند.

در همین زمان‌ها کودکی که داشت از خیابان عبور می‌کرد دچار سوختگی شد و پس از تماس با آتش‌نشانی کودک به بیمارستان طالقانی منتقل شد. سوختگی کودک هم خیلی شدید بود. بعد از آن در ساعت 14:30 بود كه نيروهاي اداره برق مراجعه کردند و کابل را تعمیر کردند."

پرهام به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل می‌شود. دکتر مهران گل‌بهار، ريیس اين بیمارستان  گفت: "چهار روز پیش کودکی را با سوختگی زیاد به بیمارستان آوردند. از همان روز نیز کودک به دليل وضعیت سوختگی وسیع، در ICU بستری است. این کودک حداقل 50 درصد دچار سوختگی شده و ناحیه صورت و اندام او همه درگیر شده‌اند.:

رييس بیمارستان طالقانی اهواز با تصريح اين‌كه در هنگام ورود بیمار به بیمارستان هرچه والدین گفته باشند در پرونده وی درج می‌شود، ادامه داد: " والدین این کودک گفته‌اند که به وسیله جریان برق دچار سوختگی شده است. بیمارستان نمی‌تواند مشخص کند که دلیل واقعی سوختگی چه بوده و پزشکي‌قانونی چنین مواردی را بررسی می‌کند.

این کودک در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت است ولی والدین او اصرار دارند که وی را به بیمارستان دیگری منتقل کنند. در این مورد نیز بیمارستان موافقت خود را اعلام کرده است."

پرهام با سوختگی وسیع در بیمارستان بستری است و پدر و مادرش منتظر بهبود وضعیت او پشت در.

آقای حیدری، پدر پرهام شش ساله، که به وسیله کابل برق دچار سوختگی شده، گفت:"پس از این‌که پرهام دچار سوختگی شد، سریع به بیمارستان مراجعه و او را بستری کردیم. از اداره برق هم مراجعه کردند و گفتند که هزینه‌های ناشی از سوختگی را می‌پذیرند و برای درمان پرهام تلاش می‌کنند.

من می‌خواهم پرهام را به بیمارستان شهید چمران تهران ببرم تا بهتر درمان شود ولی هزینه بیمارستان 20 ملیون تومان است و از وسع من خارج است كه امیدوارم اداره برق هزینه‌درمان را زودتر پرداخت کند تا بتوان برای پرهام کاری کرد."

این تمام اتفاقاتی بود که در آن روز و روزهای بعد رخ داد. اداره برق نيز در پاسخگویي به اين حادثه برآمده است.

علي‌رضا شکرخدایی، سرپرست روابط عمومی اداره توزیع برق اهواز، اظهار كرد: "شدت باد و بارندگي‌هاي اخير در روزهاي گذشته، زمينه ايجاد سست شدن برخي از اتصالات شبكه برق را فراهم كرد كه موجب بريده شدن كابل برق فشار متوسط در خيابان 20 منطقه منبع آب شد و در پي آن نيز متاسفانه يك كودك 6 ساله دچار برق گرفتگي شد.

 

بلافاصله پس از سيم‌بريدگي، دستور كار صادر و نسبت به اصلاح شبكه مذكور از سوي واحد اتفاقات برق اهواز اقدام لازم معمول شد.

 

شركت توزيع نيروي برق اهواز در تلاش است حداكثر توان خود را در راه بهبودي اين شهروند خردسال اهوازي انجام دهد ضمنا مقرر شده كه براي پيگيري اعزام "پرهام" به بيمارستان فوق تخصصي شهيد چمران تهران اقدام لازم انجام شود. "

 

این حادثه هم مثل حوادث دیگری که هر روزه جای‌جای شهرها رخ می‌دهد فراموش می‌شود. شاید پرهام هم کاملا بهبود یابد و دوباره به خانه برگردد. شاید هم لکه‌های سوختگی تا پایان عمر همراه او باشد و به آنها عادت کند. شاید و خیلی شایدهای دیگر که می‌تواند رخ دهد.

با شرح این وقایع نمی‌خواهيم انگشت تقصير به سويي گرفته باشيم، تنها بايد يادآوري كرد كه پاییز است و دو روز دیگر هم زمستان می‌شود و سرما و سوز و باد و باران همه با هم از راه می‌رسند و هر لحظه ممکن است این باد و باران‌ها کار دست كسي بدهد. ممکن است اتفاق‌های ناگواري بیافتد که قابل جبران نباشد.

شهر اهواز در موقعيت جغرافيايي ويژه و در ميان يك دشت قرار دارد و در معرض وزش بادهاي موسمي است. باید تلاش كرد که از همه وقایع بد احتمالی پیشگیری شود، از هر چیزی که ممکن است آرامش خانواده‌اي را بر هم بزند.

گاهی افتادن یک درخت، گاهی اتصالي یک کابل، گاهی لیز بودن خیابان‌ها، گاهی طوفان شدید؛ گاهی حتی باران برای‌مان حادثه‌ساز می‌شود. نگذرایم پديده‌هاي زيباي طبیعت موجب دردهاي ناگوار شود./س

 
برچسب ها: وضعیت ، پرهام ، سوحتگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.